Foto ter illustratie.
Volledig scherm
PREMIUM
Foto ter illustratie. © Photo News

‘Dieselangst’ maakt benzines duurder: prijs op tweedehandsmarkt stijgt met 22% in twee jaar

Tweedehands benzinewagens zijn in twee jaar tijd 22% duurder geworden, een gevolg van onze 'dieselangst'. In aankoopprijs steken ze die laatste vlot voorbij. "Bijna niemand wil nog een diesel die binnen vier à vijf jaar de stad niet meer binnen mag."

65 reacties

  • gustaaf Van Bever

    1 jaar geleden
    meulders francois Een diesel van klasse C5 heeft alles aan boord om netjes te rijden, katalisator, roetfilter, roetverbrander enz... Ik wist van begin al dat het een leugen was dat Diesel meer vervuilt. Mijn vrouw heeft een benzine 1200cc , als die draait loopt mijn hond er al noezen langs. Mijn diesel 1700cc verbruik 4.6 l daarentegen geeft ze geen krimp.. Puur volksbedrog...Diesel verbruikt minder en rijd veel meer km..dat is het probleem
  • JOHN JOHNSSON

    2 jaar geleden
    het is in de eerste plaats bij de politiekers om de belastingen te doen. Met een diesel rij je dubbel of meer kilometers met dezelfde tank.
  • WILLIAM TAELMAN

    2 jaar geleden
    En als de diesels er niet meer zijn dan gaan ze de benzine auto’s belasten , het gaat gewoon om de staatskas te vullen , maar de mensen zijn zo gemakkelijk beïnvloedbaar door de regering
  • meulders francois

    2 jaar geleden
    Terzake gezien gisteravond. Wat blijkt: Diesel beste en minst vervuilende auto na elektriciteit. Waar is de overheid hier in godsnaam mee bezig????????????. Het is niet de diesel die ze moeten bannen in de grote steden ( ouder dan 10 jaar wel) maar vooral de benzine wagens!!!
  • Johan De Clercq

    2 jaar geleden
    Leve diesel met een roetfilter.....al de rest is larie....
  1. PREMIUM

    N-VA: "Iets anders dan tand trekken"

    In een opiniestuk dat vandaag in 'De Morgen' verschijnt, trekken N-VA-voorzitter Bart De Wever en Kamerlid Valerie Van Peel van leer tegen de wijziging van de abortuswet. Ze verwijten de voorstanders dat die abortus willen herleiden tot een gewone medische handeling, "vergelijkbaar met het trekken van een tand". Zo hebben ze grote problemen met de verlenging van de termijn waarbinnen abortus mogelijk is. "In bijna heel Europa ligt die tussen tien en twaalf weken. Dat heeft een reden: de foetus is dan maximaal 6 cm groot en de abortus gebeurt met een curettage. Op achttien weken, de helft van een zwangerschap, kan de foetus al zo'n 20 cm zijn en is er een minibevalling of verwijdering met instrumenten nodig. Dat leidt tot een grotere kans op complicaties en is ingrijpender voor de foetus, de moeder én de arts."