Exclusief voor abonnees

Colruyt zet Mars en Heineken onder druk

Schrik niet als u binnenkort geen producten van Mars, Red Bull of Heineken meer in de Colruyt-supermarkt vindt. De Europese inkoopgroep Agecore, waartoe ook Colruyt en het Franse Intermarché behoren, zet die leveranciers onder druk om de aankoopprijzen te verlagen. De retailers eisen een prijsdaling van minstens 0,8%, zo meldt de website Retaildetail.be. In totaal dreigen 56 producten van Mars - Twix, Pedigree, M&M, Bounty,... - samen met 21 producten van Red Bull en 14 van Heineken uit de rekken te verdwijnen, want de voorraden worden niet meer aangevuld. Met de boycot is Agecore niet aan zijn proefstuk toe. Afgelopen voorjaar haalde de inkoopgroepering honderden producten van Nestlé uit de rekken. Ook toen deed Colruyt op beperkte schaal mee.

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

Kies hier je voordeelperiode:



Alle artikels uit de krant