Exclusief voor abonnees

Carrefour houdt het voor gezien in China

De deur bij Carrefour naar China wordt niet dichtgeslagen, maar staat toch op een heel klein kiertje. De Franse retailer, sinds 1995 actief in China, besliste 80% zijn Chinese activiteiten voor 620 miljoen euro te verkopen aan Suning.com, dat in meer dan 700 Chinese steden bijna 9.000 electrowinkels heeft. Carrefour had 210 hypermarkten en 24 buurtsupers in China. Vorig jaar boekte het bedrijf er 10% minder omzet, nog 3,6 miljard euro en een brutobedrijfswinst van 66 miljoen euro. Carrefour houdt wel nog 20% aan in zijn Chinese dochter. You never know.

Je hebt 24% van dit artikel gelezen

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

  • Slechts €6,95 €4,95 per 4 wekenGeniet 1 jaar van deze voordelige prijs
  • Lees 4 weken gratisEn krijg onbeperkt toegang tot alle artikels
  • Stop wanneer je wilOok tijdens jouw proefperiode
Lees 4 weken gratis


Alle artikels uit de krant