Brein achter 'martelkamer' moest zelf vrezen voor zijn leven

  1. PREMIUM

    Camps

    Na de uitspraak van het Internationaal Sporttribunaal over de Financiële Fair Play van City voelen de grote clubs zich gesterkt om het geld te laten rollen als knikkers. Manchester City werd over de hele lijn vrijgesproken, de UEFA mag zijn wonden likken. Oud-premier Jean-Luc Dehaene draait zich niet eens meer om in zijn graf. Hij wist dat het wildste kapitalisme zou zegevieren. Voortaan kunnen voetbalclubs zonder enige tegenwind beurskoersen bepalen. Zie Kevin De Bruyne grinniken.
  2. PREMIUM

    Nu ook Man City geïnteres­seerd in Vertonghen

    Het verschil tussen een optie en een target. Manchester City won de voorbije maanden wel degelijk informatie in over Jan Vertonghen (33). Daar bleef het voorlopig bij. Pep Guardiola is op zoek naar twee bijkomende verdedigers. Een rechtsvoetige leider met naam, die de geest van Vincent Kompany helemaal moet verjagen: Kalidou Koulibaly. En graag zou hij er ook een voetballende verdediger bij hebben die zowel back-up kan zijn voor Aymeric Laporte, als kan depanneren op linksback. Binnen dat profiel past Vertonghen. Als optie om één à twee jaar te overbruggen. Vertonghens contract bij Tottenham loopt straks af. Buiten zijn loon (momenteel ruim 75.000 euro per week) en een flinke tekenpremie kost hij niets. Of Vertonghen uiteindelijk de laatste schifting heeft overleefd voor de lijstjes van vier targets per positie, wordt binnen de club niet bevestigd. (KTH)
  1. PREMIUM

    8,4% van nieuwe wagens is hybride

    Door de coronacrisis daalde de autoverkoop in de eerste helft van dit jaar in ons land met bijna een derde. Er werden 216.605 nieuwe personenwagens ingeschreven, 30,2% minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Hybridewagens bleken niettemin opvallend populair, vooral bij bedrijven. Hun marktaandeel bedroeg 8,4%, tegen 4,8% in 2019. Daardoor lag de gemiddelde CO2-uitstoot van nieuwe auto's ook historisch laag, zegt de sectorfederatie Febiac. In 2019 bedroeg die 121,2 gram per kilometer - toen een lichte stijging tegenover 2018 -, tijdens de eerste helft van dit jaar ging het om 112,6 gram per kilometer. De toename ging vooral ten koste van de benzinewagens, die hun marktaandeel van 61,6% naar 56,5% zagen terugvallen.