Exclusief voor abonnees

Bloggers, vloggers en instagrammers zijn big business: reclamebedrijf lijft leger van 40.000 'influencers' in

OVERNAME BEWIJST: BLOGGERS, VLOGGERS EN INSTAGRAMMERS ZIJN BIG BUSINESS

Een make-up-tutorial met gesponsorde mascara: ook in België verdienen tal van jongeren er een aardig centje mee.
Getty Images Een make-up-tutorial met gesponsorde mascara: ook in België verdienen tal van jongeren er een aardig centje mee.
Influencers zijn dé reclamemakers van vandaag en dus gegeerd wild. In Nederland heeft MediaMonks, een grote speler in advertising en pr, een leger van 40.000 van die bloggers, vloggers en instagrammers ingelijfd. Schets van een sector die big business geworden is, maar moet waken over z'n geloofwaardigheid.

Je hebt 11% van dit artikel gelezen

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

  • Slechts €6,95 €4,95 per 4 wekenGeniet 1 jaar van deze voordelige prijs
  • Lees 4 weken gratisEn krijg onbeperkt toegang tot alle artikels
  • Stop wanneer je wilOok tijdens jouw proefperiode
Lees 4 weken gratis


Alle artikels uit de krant

Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.