Exclusief voor abonnees

Bij Walmart meet de winkelkar uw hartslag

Hoe hard klopt uw hart? Hoe warm heeft u het? Hoe stevig houdt u uw winkelkarretje vast? Walmart wil het weten, en wel tijdens uw supermarktbezoek. De Amerikaanse keten heeft een patent ingediend voor een biometrisch winkelkarretje, dat het gedrag van klanten meet. Werknemers zouden zo gewaarschuwd kunnen worden als een klant zich opjaagt, zodat ze hem of haar kunnen bijstaan tijdens de tocht tussen de rekken. Op langere termijn moet het de keten ook in staat stellen om te achterhalen aan welke muziek of welke producten klanten zich het meest ergeren. Ook de tocht die de klant aflegt is interessant, net als de schappen waar hij het langst bij stilstaat. Walmart maakt zich bovendien sterk dat het dankzij de slimme karretjes sneller medische noodgevallen, zoals een hartaanval, zal opmerken. (FT)

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

  • Slechts €6,95 €4,95 per 4 wekenGeniet 1 jaar van deze voordelige prijs
  • Lees 4 weken gratisEn krijg onbeperkt toegang tot alle artikels
  • Stop wanneer je wilOok tijdens jouw proefperiode
Lees 4 weken gratis


Alle artikels uit de krant