Exclusief voor abonnees

Bavaria investeert 20 miljoen in Palm-brouwerij

De Nederlandse brouwer Bavaria gaat ruim 20 miljoen euro investeren in de modernisering van de Palm-brouwerij in Steenhuffel. Bavaria nam in mei vorig jaar het bekende Belgische biermerk over en heeft eerder al 2,3 miljoen euro gepompt in de verbetering van de Rodenbach-brouwerij in Roeselare. Nu krijgt de site in Steenhuffel een facelift. Het geld zal gebruikt worden om de brouw- en gistinginfrastructuur te moderniseren. Daarnaast worden de verschillende Palm-bieren (Palm Royale, Dobbel Palm,...) ook in een nieuw kleedje gestoken. Ze krijgen een nieuw etiket maar de iconische Palm-elementen, zoals het Brabants trekpaard en de lauwerkrans met palmtakken, zijn weerhouden. De nieuwe verpakking moet benadrukken dat Palm een verfrissend bier is met karakter en veel smaak. De herlancering zal gepaard met een marketingcampagne. Palm is met 31,2 miljoen consumpties het meest verkochte amberbier in België en Nederland. (FrD)



Alle artikels uit de krant