Exclusief voor abonnees

430 miljoen investeert Ahold Delhaize in de VS

Om de distributie van alle goederen naar zijn Amerikaanse supermarkten zelf in handen te krijgen, trekt Ahold Delhaize 480 miljard dollar uit. Omgerekend is dat bijna 433 miljoen euro. De Belgisch-Nederlandse fusiegroep die ontstond door het samengaan van Albert Heijn en Delhaize behaalt ongeveer twee derde van zijn inkomsten uit winkels in de VS. Ook webwinkel Bol.com maakt deel uit van hetzelfde bedrijf. Ahold Delhaize staat met merken als 'Food Lion' - met de kenmerkende Delhaize-leeuw als logo - vooral sterk aan de oostkust van Amerika. Daar zal het distributiecentra overnemen of leasen van zijn eigen leveranciers. Er komen ook twee nieuwe giga-diepvriessites, waar zo veel mogelijk automatisch gewerkt zal worden.

Je hebt 27% van dit artikel gelezen

Word ook abonnee en kies hier je formule op maat

Mobiel

Mobiel

Onbeperkt toegang tot alle artikels op HLN.be en in de app. Stop wanneer je wil.

Digitaal

Digitaal

Elke dag de digitale versie van de krant en toegang tot alle artikels. Stop wanneer je wil.

Weekend + Digitaal

Weekend + Digitaal

Elke zaterdag de papieren weekendkrant in jouw bus en elke dag volledige digitale toegang. Stop wanneer je wil.

Compleet

Compleet

Elke dag de papieren krant in jouw bus en volledige digitale toegang. Stop wanneer je wil.

Eerste 4 weken GRATISNadien slechts €6,95 per 4 weken€ 0,00
Eerste maand GRATISNadien €12 per maand€ 0,00
Eerste maandNadien €16 per maand€ 10,00
Eerste maandNadien €21 per maand€ 15,00
Lees 4 weken gratisLees 1 maand gratisStart met lezenStart met lezen


Alle artikels uit de krant