Exclusief voor abonnees

38% meer klachten over bestuurders

Vorig jaar zijn bij De Lijn bijna 43.000 klachten binnengelopen, ruim 2% meer dan in 2015. Na de stiptheid is de dienstverlening van de chauffeurs het grootste pijnpunt. Eén dat bovendien serieus in de lift zit: 1.595 dossiers werden er vorig jaar geopend over conflicten tussen bestuurders en passagiers (los van geldkwesties), een stijging met liefst 38%. Als het enkel over de vriendelijkheid van de chauffeurs gaat, scoort de Vlaamse vervoers maatschappij dan weer beter dan voorheen. 1.597 klachten gingen daarover, een daling van 15%. De Lijn beseft dat het beter moet en zet daarom extra in op klantvriendelijkheid. De basisopleiding van chauffeurs
wordt herwerkt, zodat 'klantvriendelijkheid' straks een aparte module is. (BHL)

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

Kies hier je voordeelperiode:



Alle artikels uit de krant