Exclusief voor abonnees

3.946 klachten over bedeling bpost

De ombudsdienst van bpost heeft vorig jaar 3.946 klachten over de postbedeling ontvankelijk verklaard. De meeste dossiers - 1.321 - gingen over fouten bij de uitreiking van brieven, aangetekende zendingen, kranten, bladen en drukwerk. Verder 'verdwenen' 984 zendingen, terwijl er 388 te laat aankwamen. Opmerkelijk: de dienst ontving ook 35 klachten over fouten bij de verzending van overlijdensberichten. "Een doodsbrief die te laat bezorgd wordt of zelfs nooit aankomt: dat wil geen enkele familie tegenkomen", zegt CD&V-Kamerlid Leen Dierick, die de cijfers opvroeg bij minister Alexander De Croo (Open Vld).

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

  • Slechts €6,95 €4,95 per 4 wekenGeniet 1 jaar van deze voordelige prijs
  • Lees 4 weken gratisEn krijg onbeperkt toegang tot alle artikels
  • Stop wanneer je wilOok tijdens jouw proefperiode
Lees 4 weken gratis


Alle artikels uit de krant