"Alle hotels nog eens opnieuw betalen"

Tessa (23) en Sara (25) uit Leuven Zitten in Marokko

"Twee vrouwen van 23 en 25 alleen aan hun lot overlaten in Marrakesh, dat kan echt niet." Sara Burms uit Leuven is niet te spreken over het totale gebrek aan hulp en informatie van TravelBird. De twee dames boekten een vlucht met transfers en hotels, met een uitstap naar de Sahara inbegrepen. "Toen we aankwamen en wilden inchecken in ons eerste hotel, kregen we te horen dat we moesten betalen - terwijl alles vooraf betaald was. We hebben dat maar gedaan, omdat het al 21 uur was en we niemand konden bereiken van de reisorganisatie. Het hotel liet weten dat TravelBird hen al twee maanden niet meer had betaald. Normaal zou de volgende ochtend een busje langskomen om ons op te pikken en richting Sahara te vertrekken. Dat is nooit komen opdagen." Ook de volgende dagen zullen Sara en Tessa alles ter plaatse opnieuw moeten betalen. "Ik ben net verhuisd", vertelt Sara. "Die extra kosten kan ik echt wel missen."



Alle artikels uit de krant