Nico Scheers, zaakvoerder van De Kinderplaneet in Baal, heeft momenteel nog voldoende voorraad. “Maar er is toch onzekerheid over de extra toevoer, eens de verkoop op volle toeren draait.”
Volledig scherm
PREMIUM
Nico Scheers, zaakvoerder van De Kinderplaneet in Baal, heeft momenteel nog voldoende voorraad. “Maar er is toch onzekerheid over de extra toevoer, eens de verkoop op volle toeren draait.” © Joel Hoylaerts / Photonews

Zie ginds komt de stoomboot... uit China misschien tijdig aan: brengt containerproblematiek Sint in nauwe schoentjes?

Wereldwijde containerproblemen zorgen nog steeds voor grote vertragingen. En die zouden de Sint wel eens parten kunnen spelen. De grote spelers in de speelgoedbranche namen naar eigen zeggen hun voorzorgen. “Toch zal het in sommige gevallen héél nipt worden, of net te laat”, aldus de Belgische Speelgoed Federatie.

33 reacties

  • patrick feyen

    1 maand geleden
    Al die rommel kunnen ze daar laten, na een paar dagen is het toch voor de vuilbak.
  • sirk dabbe

    1 maand geleden
    Stop die vooroordelen tegenover China, betaal de prijs en je krijgt een uitstekend product.ik spreek uit ervaring heb er 8 jaar gewoont en geloof me ik kom meer brol tegen hier dan ginder in dezelfde prijsklasse.
  • John Rogers

    1 maand geleden
    Alle stoomboten ten spijt, een hunkerende wereld heeft niet langer behoefte aan deze nieuwe Titan..
  • Alain Luppens

    1 maand geleden
    Containertarief voor een grote container (40’) ligt in normale tijden rond de 2000 a 3000 usd… seder november 2020 zijn ze niet gestopt met stijgen. Laatste maand effekes war gezakt maar liggen ze nog tussen de 13000 en 16000 vanuit China naar Europa… de transittijd is ook makkelijk 2 a 3 weken langer dan gebruikelijk… niets is nog plezant in de zeevrachtsector. Jammer dat we zoveel afhangen van China…
  • Thierry Vansweevelt

    1 maand geleden
    Koop lokaal

Geld