Europees Commissaris van Justitie Didier Reynders
Volledig scherm
Europees Commissaris van Justitie Didier Reynders © Bernd von Jutrczenka/dpa

Reynders verduidelijkt: “Consument heeft wél recht op terugbetaling pakketreis, voucher kan niet verplicht worden”

Wie zijn pakketreis annuleert of geannuleerd ziet door het coronavirus, hoeft van zijn reisorganisatie geen voucher te aanvaarden, zoals federaal minister Nathalie Muylle (CD&V) enkele dagen geleden zei. “Zo'n voucher aanvaarden mag natuurlijk, maar de consument heeft altijd de keuze om zijn geld terug te vragen”, verduidelijkt Europees Commissaris van Consumentenbescherming Didier Reynders.

71 reacties

  • Ewald Frensch

    2 jaar geleden
    Heb gevraagd om terug betaling skireis. Krijg mail terug dat je vanaf 12 maanden nadat je voucher hebt ontvangen de aanvraag kan starten tot terugbetaling. Dan wordt binnen 6 maanden overgegaan tot terug storting! Dus zowat 18 maanden wachten op ons geld. !!
  • Elselien Jansen

    2 jaar geleden
    Ik werd zojuist gebeld hadden geboekt via vacansolei irispark parijs werd doodleuk gezegd omboeken of voucher ze wisten nog niet hoe waarop ik zei stort mijn geld dan terug want mijn disney pas is ook verlopen was niet mogelijk hoe ga ik daar het best op reageren
  • dirk de wit

    2 jaar geleden
    Bij sun web laten ze geen keuze toe.
  • Guido Uytterhoeven

    2 jaar geleden
    Lees eerst eens de publicatie van de Europese gemeenschap van 18/03/2020 nr: C89 I/3 en het Belgische staatsblad 19/03/2020 [C−2020/40675] vooraleer je onrust brengt.
  • PHILIPPE Leemans

    2 jaar geleden
    was blij dat hij weg was, maar wil zich opnieuw laten gelden, er zal wel iets te rapen zijn

Geld