BELGA
Volledig scherm
PREMIUM
© BELGA

Jan was slachtoffer van spoofing en kreeg duizenden telefoontjes van ontevreden Luminus-klanten over hem heen

Callcenters die in opdracht van energieleveranciers klanten bellen, houden er steeds agressievere technieken op na. Maar sommigen gaan zelfs nog een stap verder en bezondigen zich aan spoofing, een illegale techniek. Wat is dat? En wat moet je doen als je slachtoffer wordt van spoofing? 

11 reacties

  • Lieven Van Damme

    4 maanden geleden
    Als je iemand echt aan de telefoon hebt van Luminus,dan kunnen ze uw naam, Klantnr ,contract direct en perfect opnoemen.Ik heb een paar weken geleden ook van die stomme telefoons gehad maar ik verwachte wel een telefoontje van Luminus.Dus nam ik op tot ik het beu was. De echte Luminus (mevrouw) kreeg natuurlijk de volle laag ,tot ze me het antwoord gaf waarvoor ik gemaild had (op de Luminus app)Ze begreep het wel want ze kreeg zelf van die telefoons.Ik heb me 100x geëxcuseerd .Grtjs Nancy De Cl
  • Danny Govaerts

    4 maanden geleden
    Hier is dader en slachtoffer bekend simpel alle verantwoordelijk voor de rechtbank brengen en elke gedupeerde persoonlijk vergoeden.
  • hugo vanbrugge

    5 maanden geleden
    Luminus is even schuldig. Waar is het fod van economie en handel nu om dit te berechten. Miljarden winst al maar nog niet genoeg en woj maar woekerprijzen betalen
  • Evelyne Dewulf

    5 maanden geleden
    Ik word dagelijks vier-vijf maal opgebeld door buitenlandse, binnenlands nummer, onbekend of bekend. Telkens om "te beleggen in bitcoins". Heet phishing. Blokkeren helpt, maar dan oproep via ander nummer. Het stopt niet...
  • Steven Van Avermaet

    5 maanden geleden
    Wat veel mensen niet beseffen is dat je de bewijslast moet omdraaien. Als zij claimen een contract met jou te hebben, dat ze dit dan maar bewijzen. Je hebt niet voor niets (hopelijk) rechtsbijstand!