Illustratiefoto
Volledig scherm
Illustratiefoto © ANP

Fors meer klachten bij ombudsdienst door sterke stijging energieprijzen

De federale Ombudsdienst voor Energie heeft vorig jaar maar liefst 36,9 procent meer klachten ontvangen dan in 2020. Die forse toename is volgens de dienst te wijten aan de sterke stijging van de energieprijzen. "Voor vele klanten zijn de prijsstijgingen een wake-upcall, waarbij ze voor het eerst sinds lang opnieuw gaan kijken naar het energiecontract dat ze onderschreven hebben", verklaart de Nederlandstalige ombudsman van de dienst, Eric Houtman.

  1. RECONSTRUCTIE. Hoe is het zover kunnen komen met uw energiefactuur? De oorzaken, gevolgen en oplossingen van deze energiecrisis doorgelicht
    PREMIUM

    RECONSTRUC­TIE. Hoe is het zover kunnen komen met uw energiefac­tuur? De oorzaken, gevolgen en oplossin­gen van deze energiecri­sis doorge­licht

    De zomer van 2022 wordt cruciaal om te verhinderen dat we ook volgende winter nog met torenhoge gasprijzen zitten. Dat zegt Thijs van de Graaf (UGent), professor internationale politiek en globale energiepolitiek, die haarfijn analyseert waar deze energiecrisis vandaan komt en hoe we er ook weer uitgeraken. Op termijn is er maar één optie om deze kostenexplosie definitief af te zweren. “Isoleren, isoleren en nog eens isoleren.”