Energieleverancier Mega
Volledig scherm
Energieleverancier Mega © RV

Energieleverancier Mega past procedure van voorschotten aan na klachten

Klanten van energieleverancier Mega zullen voortaan rechtstreeks in hun klantenruimte een voorgestelde verhoging van aanbetaling kunnen aanvaarden, wijzigen of weigeren zonder dat ze daarvoor telefonisch contact met Mega moeten opnemen. Mega engageerde zich daartoe na een gesprek met Test Aankoop, zo meldt die laatste.

9 reacties

  • Marc Geerts

    1 maand geleden
    Als er nog leveranciers zijn die dit doen waarom worden die dan niet genoemd.
  • Joske Zeeuw

    1 maand geleden
    Ben het eens met Gino, ik wil niet riskeren dat het teveel betaald verdampt bij faillissement.
  • els de visch

    1 maand geleden
    Van 155 € per maand bij elegant mega beloofde goedkoper te zijn nu bij mega 336 € per maand had ik het geweten was ik toch bij elegant gebleven
  • Renaat jacobs

    1 maand geleden
    Maar geen woord over de vaste contracten die gewijzigd worden naar variabel?
  • peeters jos

    1 maand geleden
    Correcte oplossing. Voorschotten verhoog je best, de grondstofprijzen zijn nu eenmaal sterk gestegen, dat geldt voor iedereen. Je voorschot met hetzelfde verbruik hetzelfde houden kan bij uw eindafrekening wel eens een ijskoude douche worden. Maar het moet een keuze blijven.
  1. In het oog van de energiestorm: Mega. Wie zijn de oprichters achter deze Belgische energieprijsbreker?
    PREMIUM

    In het oog van de energie­storm: Mega. Wie zijn de oprichters achter deze Belgische energie­prijs­bre­ker?

    In recordtijd een massa klanten als het goed gaat, gebrandmerkt als cowboy eens het misloopt. Energieprijsbreker Mega zit in de hoek waar de klappen vallen, met een niet-aflatende stroom aan klantenklachten over eenzijdig verhoogde voorschotfacturen en aangepaste contracten. Wie zijn de initiatiefnemers achter deze Belgische lagekostenleverancier, en hoe maakten ze Mega in amper vijf jaar tijd vanuit het niets tot een top 5-speler op onze energiemarkt?
  2. Ombudsman krijgt massa klachten over hoge voorschotten energieleveranciers: “Het is jouw goed recht om je domiciliëring aan te passen”
    PREMIUM

    Ombudsman krijgt massa klachten over hoge voorschot­ten energiele­ve­ran­ciers: “Het is jouw goed recht om je domicilië­ring aan te passen”

    Het regent klachten over energieleverancier Mega. Maar wat kan je als Mega-klant doen om de financiële schade te beperken? Zet je best je automatische overschrijving stop? Betaal je die hoge voorschotfacturen gewoon niet? Zeg je jouw contract op? Ombudsman Energie Eric Houtman bespreekt de mogelijkheden en hun gevolgen. “Let op, we krijgen stilaan ook vergelijkbare klachten over andere leveranciers.”
  1. Wordt de robot in je app je nieuwe bankier en in welke mate ben jij  tevreden met die evolutie?
    Spaargids.be

    Wordt de robot in je app je nieuwe bankier en in welke mate ben jij tevreden met die evolutie?

    Een digitale assistent in je bankapp vertelt je dat je loon gestort is en helpt je bij betalingen of het indienen van een schade-aangifte. KBC was de eerste Belgische bank die vorig jaar met Kate zo’n slimme robot introduceerde. Na een half jaar had de helft van hun app-gebruikers er minstens één keer gebruik van gemaakt. Zullen ook andere Belgische banken binnenkort zo’n chatbot introduceren? En zal die op termijn de rol van de klassieke bankier overnemen? Spaargids.be vroeg het aan bankenexpert Rik Coeckelbergs.

Geld