Genoeg slapen, voldoende bewegen, goed eten en ontspannen. Het is allemaal nodig om het thuiswerken te kunnen volhouden, zegt leiderschapscoach Godelieve Meeuwissen.
Volledig scherm
PREMIUM
Genoeg slapen, voldoende bewegen, goed eten en ontspannen. Het is allemaal nodig om het thuiswerken te kunnen volhouden, zegt leiderschapscoach Godelieve Meeuwissen. © ANP XTRA

Deze tips uit de topsportwereld helpen je om thuiswerken vol te houden

Om het thuiswerken vol te houden, moeten we volgens leiderschapscoach Godelieve Meeuwissen lessen trekken uit de topsport: genoeg slapen, voldoende bewegen, goed eten en ontspannen.

  1. OPROEP. Trouwen, studeren, je droomhuis bouwen: maakte jij op latere leeftijd de grote stap?

    OPROEP. Trouwen, studeren, je droomhuis bouwen: maakte jij op latere leeftijd de grote stap?

    Studeren, je droomhuis bouwen of in het huwelijksbootje stappen? De grote mijlpalen in het leven zijn lang niet alleen meer voor twintigers weggelegd. Ben jij veertiger, vijftiger, zestiger of zeventiger en zet jij binnenkort dé stap die je leven zal veranderen? Dan schittert jouw verhaal misschien binnenkort wel in Goed Gevoel. Interesse? Stuur dan een korte schets van je verhaal + foto naar lynn.guillaume@telenet.be.
  2. Hebben we meer last van ‘oplichterssyndroom’ nu we thuiswerken, treft het vrouwen harder en hoe ga je het te lijf? Een arbeidspsycholoog licht toe
    PREMIUM

    Hebben we meer last van ‘oplich­ters­syn­droom’ nu we thuiswer­ken, treft het vrouwen harder en hoe ga je het te lijf? Een arbeidspsy­cho­loog licht toe

    “Je bent niet goed genoeg”, blijft die stem in je hoofd herhalen. Terwijl je prima prestaties levert op de werkvloer. Dan lijd je dus aan het oplichterssyndroom, een veelvoorkomend fenomeen. Waarom dat zo is en wat je er, ook nu thuis, aan kan doen: we vroegen het aan de experten. “Mannen en vrouwen worstelen er evenveel mee. Vrouwen laten zich er gewoon sterker door beïnvloeden.”