Zwaar verkeersongeval in Turkije.
Volledig scherm
Zwaar verkeersongeval in Turkije. © Twitter/@metesohtaoglu

Vijftien doden waaronder ambulanciers en brandweerlieden bij verkeersongeval in Turkije

Bij een kettingbotsing in het zuidoosten van Turkije zijn volgens plaatselijke media zeker vijftien mensen om het leven gekomen en meer dan twintig mensen raakten gewond. Het ongeluk gebeurde op de autosnelweg tussen Gaziantep en Nizip, ruim 500 kilometer ten zuidoosten van Ankara.

  1. HET DEBAT. Overal 30 km/u in bebouwde kom: moet dit de norm worden? Wat is jouw mening?

    HET DEBAT. Overal 30 km/u in bebouwde kom: moet dit de norm worden? Wat is jouw mening?

    Als het van Vooruit en Groen afhangt, wordt dertig kilometer per uur de norm in de bebouwde kom. De partijen willen zo het aantal dodelijke slachtoffers bij voetgangers de kop indrukken. Momenteel mag je maximaal 50 km/u rijden in de bebouwde kom, tenzij een verkeersbord een andere maximumsnelheid aangeeft. Wat denk jij: moet 30 km/u de norm worden? Vanavond bundelen we de boeiendste reacties in een nieuw stuk. Lees hieronder alvast wat politici en deskundigen van het voorstel vinden.
  2. Levertijd iPhone 14 langer dan ooit: vormt de iPhone 13 een mooi alternatief als sinterklaasgeschenk of kerstcadeau?
    Tweakers

    Levertijd iPhone 14 langer dan ooit: vormt de iPhone 13 een mooi alterna­tief als sinter­klaas­ge­schenk of kerstca­deau?

    Hoop je op een iPhone 14 in je schoentje of onder de kerstboom? Dan ben je er waarschijnlijk aan voor de moeite. Wil je toch nog voor het jaareinde een mooi toestel van Apple uitpakken, dan vormt de veel sneller verkrijgbare iPhone 13 mogelijk een alternatief. Smartphonespecialist Donovan Kerssenberg van technologiesite Tweakers plaatst beide modellen naast elkaar.
  1. Zelfrijdende auto dreigt te mislukken: “Overheden zullen dat nooit accepteren, en automobilisten ook niet”
    PREMIUM

    Zelfrijden­de auto dreigt te mislukken: “Overheden zullen dat nooit accepteren, en automobi­lis­ten ook niet”

    Al in 2014 beloofde Tesla-topman Elon Musk dat Tesla’s ‘volgend jaar’ volledig zelfrijdend zouden zijn. En tot een paar jaar geleden was er bijna dagelijks wel iets nieuws te melden over de ontwikkeling van zelfrijdende auto’s.Maar intussen klinkt het heel wat stiller bij de ontwikkelaars. De benodigde technologie voor zelfrijdende auto's blijkt moeilijk te perfectioneren. Hoe verder de techniek vordert, hoe meer wetenschappers beginnen te beseffen dat de huidige generatie computers de laatste hordes niet kan nemen.