De Krimbrug stortte in na een explosie.
Volledig scherm
De Krimbrug stortte in na een explosie. © AP

Russische regering na explosie: “Krimbrug moet voor juli 2023 hersteld zijn”

De brug die Rusland verbindt met het geannexeerde Oekraïense schiereiland de Krim moet op uiterlijk 1 juli volgend jaar hersteld zijn. Dat staat in een document op de website van de Russische regering. De brug stortte afgelopen zaterdag deels in na een explosie, zoals te zien is in onderstaande video.

  1. Neppe abortusklinieken targeten in VS vrouwen met laag inkomen op Google, consistent waarschuwingslabel van Google ontbreekt

    Neppe abortuskli­nie­ken targeten in VS vrouwen met laag inkomen op Google, consistent waarschu­wingsla­bel van Google ontbreekt

    Onderzoekers van het Tech Transparency Project hebben ontdekt dat vrouwen met een laag inkomen in de VS geregeld worden geleid naar neppe abortusklinieken op Google wanneer ze de zoekmachine gebruiken om hulp te zoeken. Dat komt door de vele advertenties van neppe klinieken die als zoekresultaten worden weergegeven. Google kwam nog niet met een consistent waarschuwingslabel voor zulke misleidende advertenties.
  2. De kans op overstromingen voor je nieuwe woning correct inschatten? Deze nieuwe G- en P-scores helpen je op weg
    Livios

    De kans op overstro­min­gen voor je nieuwe woning correct inschatten? Deze nieuwe G- en P-scores helpen je op weg

    Wie vastgoed verkoopt of verhuurt, is verplicht om preciezere informatie te verstrekken over de overstromingsgevoeligheid van de woning. Die informatieplicht is er al tien jaar, maar werd in januari verstrengd. Het overstromingsrisico wordt voortaan opgesplitst in een G-score voor het gebouw en een P-score voor het perceel. Bouwsite Livios zocht uit wat er precies veranderd is.
  3. “Spoorblunder van de eeuw”: Spanje spendeert 260 miljoen euro aan nieuwe treinen die te groot zijn om door tunnels te rijden

    “Spoorblun­der van de eeuw”: Spanje spendeert 260 miljoen euro aan nieuwe treinen die te groot zijn om door tunnels te rijden

    In Spanje is de commotie rond de aankoop van een dertigtal nieuwe treinen volledig ontspoord. Eerder raakte bekend dat het Spaanse ministerie van Transport in totaal 258 miljoen euro had geïnvesteerd in de bouw van nieuwe treinen die in de noordelijke regio’s Cantabrië en Asturië zouden worden ingezet. Nu blijkt er echter één probleem te zijn: de voertuigen zijn een stuk groter dan ‘normale’ treinen en geraken niet door de tunnels die ze op hun route tegenkomen.