Verkoper Vijay Shanghani bij een tafel die speciaal werd samengesteld na het overlijden.
Volledig scherm
PREMIUM
Verkoper Vijay Shanghani bij een tafel die speciaal werd samengesteld na het overlijden. © NV

REPORTAGE. Bij de souvenirverkopers in Londen, waar de dood een broodwinning is. “We voelen zeker het Elizabeth-effect, en beertje Paddington ook”

Het Britse koningshuis is ook een commercie. Dat weten de Indiërs en Afghanen die in Londen souvenirs verkopen. Je hoort ze niet klagen. “September is normaal onze kalmste maand, nu belooft het toch nog druk te worden.” Haar dood is hun brood. “De Queen als plastic, dansend poppetje... Dat is een bestseller.”

4 reacties

  • Bruno-pierre Claus

    2 maanden geleden
    Annette Van Meervelde: De bloemen dat mensen offeren is als ere betoon aan de Queen. Die volgens mij niet kan gepaard gaan aan een goed doel!
  • Annette Van Meervelde

    2 maanden geleden
    Ze zouden dat geld van die bloemen die toch maar liggen te rotten, beter aan een goed doel geven. Dan had er nog iemand iets aan.
  • Najia Elba

    2 maanden geleden
    De een zijn dood, de ander zijn brood. Niet meer dan normaal.
  • Werner Van der Kelen

    2 maanden geleden
    De bloemisten hebben gouden zaken gedaan, en de komende dagen nog meer gouden zaken