De poorten van de Efteling. Het attractiepark mag niet meer dan 5 miljoen bezoekers per jaar ontvangen.
Volledig scherm
De poorten van de Efteling. Het attractiepark mag niet meer dan 5 miljoen bezoekers per jaar ontvangen. © Koen Verheijden

Ongeloof bij de Efteling om uitspraak rechter over maximaal aantal bezoekers elk jaar: “Niet verwacht”

De Efteling, het bekende Nederlandse pretpark in Kaatsheuvel, heeft vrijdag van de rechtbank in Den Bosch te horen gekregen dat het jaarlijks echt niet meer dan 5 miljoen bezoekers mag ontvangen. Het attractiepark had de uitspraak niet zien aankomen.

82 reacties

  • Charles Polspoel

    1 jaar geleden
    Ik zie niet waar het probleem is. Beperken tot maximaal 5 miljoen bezoekers per dag moet toch mogelijk zijn? Er zijn er altijd die problemen zoeken waar er geen zijn.
  • Nico Herbots

    1 jaar geleden
    Als je een vergunning hebt gekregen voor maximaal 5 miljoen, dan betekent dat dus dat je maximaal 5 miljoen mensen mag ontvangen. Om dat te snappen hoef je geen doctoraat in de wiskunde te hebben. En in plaats van elke dag veel te veel mensen binnen te laten en dan in september al te moeten sluiten, kan je beter elke dag minder volk toelaten, zodat mensen tenminste waar voor hun geld krijgen ipv een klein fortuin te moeten betalen om vooral een hele dag in rijen te moeten staan aanschuiven.
  • Sonia Vander Elst

    1 jaar geleden
    Tja, als men zich niet aan de afspraken van 5 miljoen kan houden, moet de rechter maar beslissen, en terecht. In Nederland toch rechters waar hun rechtspraak échte rechtspraak is zonder vooroordelen !
  • Jacques-Philippe Leclerc

    1 jaar geleden
    De atmosfeer bestaat uit 78% stikstof (N), 21% zuurstof (O), 1% argon (AR), edelgassen: krypton, xenon, radon, neon, helium, ± 4% waterdamp en 0,04% koolstofdioxide (CO²), Van die 0,04% koolstofdioxide CO² is 95% afkomstig uit natuurlijke bronnen, zoals vulkanen of afbraakprocessen in de natuur. Het menselijke CO²-gehalte in de lucht is dus slechts 0,0016%. Deze menselijke koolstofdioxide CO²-uitstoot van 0,0016% is veel te klein, om enig verschil te maken in deze klimaatopwarming!!
  • Lucien Switten

    1 jaar geleden
    Is er geen rekening gehouden met het toenemend aantal electrische wagens dan?
  1. De populairste elektrische bedrijfsauto’s op een rij: dit moet je weten over de kosten bij privé en professioneel gebruik
    Jobat

    De populair­ste elektri­sche bedrijfsauto’s op een rij: dit moet je weten over de kosten bij privé en professio­neel gebruik

    Het loon op een fiscaal aantrekkelijke manier spekken gebeurt met extralegale voordelen, zoals maaltijdcheques, een groepsverzekering of een hospitalisatieverzekering. In dat rijtje hoort uiteraard ook de bedrijfswagen thuis. Welke elektrische modellen krijgen daarbij de voorkeur? En hoe zit het precies met de kostenverdeling tussen werkgever en werknemer? Jobat.be biedt een overzicht.