Inheemsen van het Xukuru-volk met een poster van expert inheemse zaken Bruno Pereira en de Britse journalist Dom Phillips, die beide werden vermoord in het Amazonewoud.
Volledig scherm
Inheemsen van het Xukuru-volk met een poster van expert inheemse zaken Bruno Pereira en de Britse journalist Dom Phillips, die beide werden vermoord in het Amazonewoud. © REUTERS

Nieuwe arrestatie na moord op Britse journalist en zijn gids in Amazonewoud

De Braziliaanse politie zegt vrijdag dat ze een nieuwe arrestatie heeft verricht in het onderzoek naar de executie van de Britse journalist Dom Phillips en de inheemse expert Bruno Pereira in het Amazonewoud een maand geleden. De man, met de bijnaam 'Colombia', verklaarde aan de politie dat hij vissen uit de regio kocht van een van de mannen die al gearresteerd is. Even daarvoor zou die man, Amarildo da Costa de Oliveira of "Pelado", zijn betrokkenheid bij de moord toegegeven hebben.

  1. Levertijd iPhone 14 langer dan ooit: vormt de iPhone 13 een mooi alternatief als sinterklaasgeschenk of kerstcadeau?
    Tweakers

    Levertijd iPhone 14 langer dan ooit: vormt de iPhone 13 een mooi alterna­tief als sinter­klaas­ge­schenk of kerstca­deau?

    Hoop je op een iPhone 14 in je schoentje of onder de kerstboom? Dan ben je er waarschijnlijk aan voor de moeite. Wil je toch nog voor het jaareinde een mooi toestel van Apple uitpakken, dan vormt de veel sneller verkrijgbare iPhone 13 mogelijk een alternatief. Smartphonespecialist Donovan Kerssenberg van technologiesite Tweakers plaatst beide modellen naast elkaar.
  2. Twee Australiërs eisen ontslag winkelbedienden Balenciaga na BDSM-campagne: “Wil je werken voor bedrijf dat kindermisbruik steunt?”
    Play

    Twee Austra­liërs eisen ontslag winkelbe­dien­den Balenciaga na BDSM-campagne: “Wil je werken voor bedrijf dat kindermis­bruik steunt?”

    Het populair modemerk Balenciaga kwam onlangs onder vuur te liggen omwille van een reclamecampagne. Ze lieten kinderen poseren met knuffels die een BDSM-outfit aan hebben. Twee Australische handelaren besluiten in een winkel de confrontatie aan te gaan met enkele bedienden en delen de beelden op sociale media. Daar vinden de mensen dat de twee zich ongepast gedragen, en dat de winkelbedienden gewoon hun werk doen.