Het proces over het omvangrijke dieselschandaal bij het Duitse autoconcern Volkswagen begint.
Volledig scherm
Het proces over het omvangrijke dieselschandaal bij het Duitse autoconcern Volkswagen begint. © REUTERS

Monsterproces over dieselschandaal Volkswagen begint vandaag

Het proces over het omvangrijke dieselschandaal bij het Duitse autoconcern Volkswagen begint donderdag bij de rechtbank in de stad Braunschweig. Vier aangeklaagden zullen verschijnen. Voormalig Volkswagen-topman Martin Winterkorn is niet aanwezig in verband met gezondheidsproblemen. Zijn proces is uitgesteld.

11 reacties

  • bob jansens

    1 maand geleden
    Er is een verschil tussen dieselgate USA en dieselgate EU. In de EU zou er nooit een dieselgate geweest zijn als de directie van VW haar op haar tanden had gehad, de auto's voldeden perfect aan de slecht geschreven Europese normen: in de EU normen staan maximum emissiewaarden, en HOE deze gemeten zullen worden. (Er staat niets in over een verbod op dynamisch/adaptief motormanagement). In de VS daarentegen zijn zo'n adaptieve technieken expliciet verboden...
  • Eduard Vanderheyden

    1 maand geleden
    Samen in de file Ja Gezellig.
  • Diego Missiaen

    1 maand geleden
    Ik kocht de voorbije 30 jaar ongeveer elke 4 jaar een nieuwe auto. 2 jaar geleden heb ik mij nog een 2000 disel gekocht , euro 6 norm, met AdBlue. Met deze zal ik de komende 15 jaar blijven rijden. Dat ze in de regering maar verder blijven orutsen met hun EV de prijsstijgingen van de elektriciteit zijn nu al niet meer bij te houden.
  • Marleen Leemans

    1 maand geleden
    De volgende zijn Fiat?
  • Eddy Vermeulen

    1 maand geleden
    Amerikaanse klanten zijn ruimschoots vergoed bij het behoud van hun wagen. Indien gewenst konden ze bij teruggave van de auto hun geld terug krijgen. Hoe zit het met de Europese klanten?
  1. Contracten van onbepaalde duur pieken: wat zijn de voor- en nadelen?
    Jobat

    Contracten van onbepaalde duur pieken: wat zijn de voor- en nadelen?

    Belgische bedrijven sluiten weer volop nieuwe contracten van onbepaalde duur af. Het aantal zit opnieuw op het niveau van vóór corona. Van januari tot en met augustus werden er zelfs 1,7% meer nieuwe arbeidscontracten getekend. Dat blijkt uit gegevens van Acerta bij 260.000 werkende Belgen. Jobat.be somt samen met het hr-dienstenbedrijf de verschillen op tussen een contract van bepaalde en onbepaalde duur. Wat is nu het interessantst als werknemer, en is er een verschil qua loon?