REUTERS
Volledig scherm
© REUTERS

Meer miserie voor Boeing: technici ontdekken nieuwe veiligheidsrisico’s in 737 MAX

De Boeing 737 MAX zou in het beste geval eind maart terug mogen opstijgen vanop Belgische bodem. Of dat wel zo veilig is? Volgens de Federal Aviation Administration (FAA), het bureau van de Amerikaanse luchtvaartautoriteiten, alvast niet. Niet enkel de software maar ook de bedrading van het Boeing-toestel zou tekortschieten.

6 reacties

  • Samuel Peeters

    2 jaar geleden
    Een hypothese: de goede krachten werden weggerationaliseert omwille van te oud, niet mee met de tijd..., om dan vervangen te worden door goedkope krachten uit het oosten (het westen dan voor den Amerikaan) à la Tata.
  • karel van zand

    2 jaar geleden
    Zelfs als ze zeggen dat het allemaal opgelost is, dan nog stap ik niet in dít toestel.... een resem aan fouten los je niet zomaar op met geknutsel. De reputatie van dit toestel krijgen ze nooit meer recht en wie wil dít riskeren?
  • Filip Vanlaeken

    2 jaar geleden
    Blijft wel dat piloten die wisten wat ze deden het probleem herkenden en dan zonder meer verder komden vliegen. Zo deed zich neg hetzelfde voor de vlucht voor de crash, piloten vlogen gewoon verder. Natuurlijk mag dat probleem zich niet voordoen, maar die bak mag je morgen terug de lucht insturen met 2 sensoren en software update.
  • Wim Eggermont

    2 jaar geleden
    Die zal nooit meer vliegen. Beter alles afhandelen en opnieuw beginnen
  • Theo Van Hoof

    2 jaar geleden
    Onbegrijpelijk dat zo een ervaren vliegtuigbouwer deze fouten maakt.