De traditionele winkelkarren met horizontale handgrepen zouden werken als "automatische rem" op ons koopgedrag.
Volledig scherm
De traditionele winkelkarren met horizontale handgrepen zouden werken als "automatische rem" op ons koopgedrag. © Peter Vanderveken

Koopgedrag klanten wordt beïnvloed door positie van handgrepen op winkelkarren

Klanten in de supermarkt zouden meer of minder geld spenderen naargelang ze een bepaald type winkelkar zouden gebruiken. Zo zouden klanten tot 25 procent minder uitgeven tijdens het winkelen met een traditionele winkelkar met horizontale handgrepen. Dat blijkt uit een nieuwe studie van de Bayes Business School.

6 reacties

  • Bart Verwegen

    2 maanden geleden
    De ontdekking van de 'koopspier', heerlijk toch. Misschien kopen mensen nóg meer als ze hun kar trekken in plaats van duwen.
  • guido van der heyden

    2 maanden geleden
    doe maar op ik koop alleen wat ik wekelijks koop
  • Geert Vaelen

    2 maanden geleden
    Ik koop alleen dingen die ik nodig heb, en geen enkele kar zal dat beinvloeden. Ik doe geen inkopen op basis van hoe ik mijn kar kan hanteren maar alleen op basis van mijn eigen behoeften.
  • eddy van dorst

    2 maanden geleden
    ik tank en koop alles in Nederland en heb dan in dezelfde kar 20% meer voor het zelfde geld
  • Marianne Van den Lemmer

    2 maanden geleden
    Ik heb een briefje bij en koop wat daar op staat, niet veel meer.