Het Pfizer/BioNTech-vaccin
Volledig scherm
Het Pfizer/BioNTech-vaccin © AFP

Israël onderzoekt gevallen van hartontsteking na Pfizer-prik

Israël onderzoekt tientallen gevallen waarin mensen myocarditis (ontsteking van de hartspier) of pericarditis (ontsteking van het hartzakje) kregen na toediening van het Pfizer/BioNtech-vaccin. De meeste gevallen werden, voornamelijk na de tweede dosis gemeld, bij mensen tot 30 jaar. Een oorzakelijk verband is vooralsnog niet vastgesteld.

4 reacties

  • Roger Van de Vijver

    1 jaar geleden
    Ik hoop dat de twijfelaars later géén spijt krijgen van hun keuze. Ikzelf heb het vaccin gekregen en voel me goed. Als je eender welke pil neemt kunnen er ook bijwerkingen zijn.
  • EM Ve

    1 jaar geleden
    Ik moet ze niet! Ik heb een immuunsysteem!
  • Frans Peeters

    1 jaar geleden
    Heb als risico persoon mijn vaccin overgelaten voor anderen die dit belangrijk vinden
  • Jurgen Herbert

    1 jaar geleden
    Had het deze morgen al gehoord op een Duitse zender! Tja, alle vaccins hebben bijwerkingen met of zonder hoge gezondheidsrisico's! Ik ga nog een 1 jaartje wachten om me te vaccineren daar ik geen proefkonijn (ze weten nog te weinig wat het effect gaat zijn na enkele maanden) wil zijn van de farmaceutische industrie!