Giorgio Armani
Volledig scherm
Giorgio Armani © Photo News

Giorgio Armani: “Vrouwen ‘verkracht’ door marketing van modewereld”

Giorgio Armani (85) trok vandaag van leer tegen collega-modeontwerpers die, in de naam van trends, de grens voor onthullende kledij steeds verleggen. Daardoor worden vrouwen verleid om keuzes te maken die niet gepast zijn voor hun leeftijd, figuur of de gelegenheid, klinkt het. En dat is volgens de Italiaanse modeontwerper een vorm van “verkrachting”.

4 reacties

  • Jean West

    2 jaar geleden
    Danielle Roggeman Heb de tijd van de minirok en hotpants meegemaakt en er waren genoeg andere kleren te vinden.
  • Danielle Roggeman

    2 jaar geleden
    Mr. devlieger, als de modemakers de minirokjes dicteren, probeer dan maar eens een lange rok te vinden.
  • Dietrich Vandrey

    2 jaar geleden
    @piet De nagel op de kop. Dat geldt trouwens voor al die trends. Blote enkels, groen haar of een hoop scheuren in de broek, denkend dat ze daardoor 'anders, cool of speciaal' zijn... Probeer u eens te onderscheiden door uw persoonlijkheid ipv u te laten vangen door de onpersoonlijke industrie.
  • piet devlieger

    2 jaar geleden
    De vrouwen moeten maar genoeg persoonlijkheid hebben om zich niet te laten dicteren wat ze moeten dragen en de terreur van de mode-industrie afwijzen. Eenvoudiger kan het toch niet zijn ?