Deze reclamestunt viel niet in goede aarde.
Volledig scherm
Deze reclamestunt viel niet in goede aarde. © Greggs

Bakkerijketen vervangt kindje Jezus door worstenbroodje. Maar dat blijkt geen goed idee

De Britse bakkerijketen Greggs heeft zich moeten excuseren voor een omstreden beeld waarmee de kerstcampagne is afgetrapt. De scène laat een kerststal zien waarin het kindje Jezus heeft moeten plaatsmaken voor een worstenbroodje. Op social media zagen sommigen er wel de humor van in, maar het regende toch voornamelijk negatieve reacties.

21 reacties

  • Gerda Rousseau

    4 jaar geleden
    Maar allee, waar is het gevoel voor humor gebleven?
  • Eric Grosemans

    4 jaar geleden
    Neem en eet, dit is mijn lichaam, kan dan wel heel letterlijk genomen worden.
  • Michaël Van Gansbeke

    4 jaar geleden
    Een maatschappij die zijn eigen traditie, roots en cultuur begint belachelijk te maken is ten dode opgeschreven. En zal vervangen worden door we weten wel wie. En deze hebben wél hun traditie die voor hen wél belangrijk is. Sommigen vinden het bashen van de christelijke rootsnog grappig. Ze zullen het nog wel voelen en het zich later beklagen.
  • Sophie Thange

    4 jaar geleden
    Dit is echt niet netjes...Lachen met de relgie van de meeste Europeanen, we hebben het al zo hard te verduren in tijden van Islamitisering! Bovendien is Kerst een belangrijk symbool voor het Westen. Spot hier niet mee! Zou de bakker ook met de Islam durven te spotten? Of krijgen we dan Unia achter ons? Of een aanslag?
  • Paul Boutsen

    4 jaar geleden
    Doe dit met een ander geloof en de ene bomaanslag na de andere volgt.