In het kerstkaartje dat Florence Widdicombe (6) wilde schrijven, stond al een boodschap genoteerd.
Volledig scherm
In het kerstkaartje dat Florence Widdicombe (6) wilde schrijven, stond al een boodschap genoteerd. © AP

“Alsjeblieft, help ons”: meisje ontdekt smeekbede in kerstkaartje uit China

Buitenland“Alsjeblieft, help ons.” Zo begon de boodschap die Florence Widdicombe, een zesjarig meisje uit London, ontdekte in een kerstkaartje dat haar mama net had gekocht bij de Britse supermarktketen Tesco. Het bleek een smeekbede van buitenlandse gevangenen die in China tegen hun wil verplicht aan het werk gezet zijn. Supermarktketen Tesco is meteen gestopt met de productie van kerstkaartjes in de Chinese fabriek.

7 reacties

  • ivan DEJONGHE

    1 jaar geleden
    beter hier ook dwangarbeid in lassen voor criminelen die in de cel zitten
  • Peter Janssen

    1 jaar geleden
    "Tesco reageert geschokt..."hypocrieten...alsof zij niet weten wat er allemaal gebeurt zodat hun winst zo groot mogelijk is, het kan hen niks schelen wie de kerstkaartjes maakt als het maar zo goedkoop mogelijk gebeurt!
  • Fons Casteels

    2 jaar geleden
    In socialistische eenpartijstaten zoals China, Noord-Korea, Cuba e.a. is er geen parlement dat de regering kan interpelleren over mistoestanden. Wat dit kaartje aantoont, is voldoende voor een economische boycot van China. De tekst bewijst dat buitenlandse gevangenen nog niet eens contact mogen hebben met hun familie thuis. Los van het feit dat dwangarbeid voor buitenlandse gevangenen verboden is.
  • Marc Van Nueten

    2 jaar geleden
    wat een mooi verzonnen kerstverhaal, verdoken reclame ook.
  • Midas de Schamphelaere

    2 jaar geleden
    Ik denk niet dat Annelies weet hoe het er in China aan toe gaat. En de reden waarom mensen daar in de gevangenis moeten in de eerste plaats. Het moest jezelf maar is overkomen.
  1. Enorme slag in Nederlands medialandschap: RTL en Talpa fuseren tot groot mediabedrijf
    1

    Enorme slag in Nederlands medialand­schap: RTL en Talpa fuseren tot groot mediabe­drijf

    De Nederlandse mediabedrijven Talpa Network en RTL Nederland gaan samen verder. Daarmee slaat RTL een behoorlijke slag in de Nederlandse mediawereld. Het is een verrassende move, omdat de laatste tijd net geruchten de ronde deden dat RTL Group, het moederbedrijf, mogelijkheden zou onderzoeken om enkele Europese bedrijfsonderdelen, zoals RTL Nederland, af te stoten. Door de fusie moet een sterk mediaconcern ontstaan dat de concurrentie aankan met techbedrijven, zo maken de Luxemburgse RTL-moeder en het bedrijf van John de Mol gezamenlijk bekend.