Uniqlo aan de Naamsepoort.
Volledig scherm
PREMIUM
Uniqlo aan de Naamsepoort. © Marc Baert

Uniqlo slaat aan in hoofdstad: “Wij jagen geen trends na”

Elsene/BrusselDe kaper op de kust heeft de jarenlange koning van de troon gestoten: het Japanse Fast Retailing, de groep achter kledingmerk Uniqlo, is intussen meer waard dan Inditex, het Spaanse moederbedrijf van onder meer Zara en Bershka. Brussel telt sinds september twee Uniqlo-winkels: een aan de Munt en een aan de Naamsepoort in Elsene. Brand marketing manager Evelien Van Campenhout verklaart het succes van de functionele, duurzame kledingketen. “Mensen zoeken eerder naar functionele en vooral comfortabele kleding om tijd thuis door te brengen. Laat comfort en functionaliteit nu net erg belangrijke eigenschappen zijn van onze kleding.”

  1. Kaap van 2 miljoen gevaccineerde Belgen gerond: "Heb meteen een afspraak gemaakt, hoe vlugger hoe beter"
    Play

    Kaap van 2 miljoen gevacci­neer­de Belgen gerond: "Heb meteen een afspraak gemaakt, hoe vlugger hoe beter"

  2. Hoe de jonge Kürt Rogiers een trauma opliep als misdienaar: "Hij weende meer dan de mensen die naar de begrafenis kwamen"
    Play
    Later Als Ik Groot Ben

    Hoe de jonge Kürt Rogiers een trauma opliep als misdienaar: "Hij weende meer dan de mensen die naar de begrafenis kwamen"