De Geldmuntstraat werd vier jaar geleden heraangelegd
Volledig scherm
De Geldmuntstraat werd vier jaar geleden heraangelegd © Foto Benny Proot

Juridische lijdensweg na 4 jaar ten einde: stad Brugge krijgt 100.000 euro korting op slecht heraangelegde winkelstraat

De Geldmuntstraat moet na een jarenlang juridisch getouwtrek niet  opnieuw heraangelegd worden. De stad Brugge was naar de rechter gestapt omdat ze de kasseien niet effen genoeg vond én van mindere kwaliteit dan afgesproken. De rechtbank gaf hen nu gelijk. Het stadsbestuur krijgt zo'n 100.000 euro korting op de eerder uitgevoerde werken. “Maar dat betekent niet dat er meteen terug bussen zullen rijden. We willen nog steeds kleinere bussen en gebruiken dit als een soort drukkingsmiddel voor De Lijn”, zegt burgemeester Dirk De fauw (CD&V). 

7 reacties

  • Roland Rotsaert

    2 jaar geleden
    Ik zou nu eindelijk wel eens willen weten waarom ik al jaren drie elektrische busjes, goed zichtbaar, op de stelplaats van De Lijn zie staan. Ik heb ze nagenoeg nooit weten rijden (tenzij soms op het trajact Zand-Station). Kleiner dan deze busjes kan niet als je het enigszins betaalbaar, efficiënt en comfortabel wil houden, maar toch lijken ze te nog zwaar te zijn voor de binnenstad en te zwak om een serieus traject te kunnen afleggen. Vragen die ik hierover al gesteld heb bleven onbeantwoord.
  • Angelo Cabooter

    2 jaar geleden
    Ze mogen ook iets doen tegen de autobestuurders die het verbod negeren tijdens de koopjeszaterdag en eerste zondag van de maand. Ik zie er regelmatig auto's de straat inrijden via het voetpad. (Niet alleen toeristen, maar ook Belgen en Nederlanders) en wat de straat betreft, dat heb je natuurlijk als je vreemdelingen in dienst neemt voor de heraanleg, het zijn allemaal prutsers eerste klas!!
  • frans verstrepen

    2 jaar geleden
    Het is niet mooi en hinderlijk voor wandelaars. Hou er bovendien het zwaar verkeer buiten. Ik ken geen énkele historische stad waar zoveel verkeer in het centrum wordt toegelaten. Daar houd ik het bij.
  • jean-pierre van goethem

    2 jaar geleden
    Goed voor de handelaars, maar slecht voor de voetgangers. Er wordt continu op het voetpad gereden door fietsers en brommers. Wanneer een wagen voor hen stopt of traag rijdt, geen probleem even er door slalommen op het voetpad. Gevaarlijk voor de voetgangers. Waarom worden voetpad en rijstrook niet meer gescheiden door een stoeprand ?
  • zeebrugge96

    2 jaar geleden
    Mooi zo nu nog enkele extra zebrapaden op het zand en iedereen kan veilig oversteken