Vrouw eist 5 miljoen van Starbucks "omdat er te veel ijs in ijskoude drank zit"

Starbucks
Te veel ijs doet een drankje na een tijd verwateren, maar of dat een schadevergoeding van 5 miljoen dollar (4,4 miljoen euro) waard is, valt te betwijfelen. Toch eist een Amerikaanse vrouw dat bedrag van Starbucks. Ze beschuldigt de koffieketen van fraude, een verkeerde voorstelling van zaken en ongerechtvaardigde verrijking.

Stacy Pincus uit de Amerikaanse staat Illinois is niet te spreken over de koude drankjes die Starbucks serveert. Ze eist prompt 5 miljoen dollar van de koffieketen, omdat er te veel ijs in haar ijskoude drankjes zit. Ze beweert dat Starbucks op die manier koffie vervangt door ijs en zich zo op een ongeoorloofde manier verrijkt.

Wie een 'Venti' bestelt, een beker van ongeveer 70 centiliter, krijgt volgens Pincus slechts 40 centiliter koffie, de overige 30 centiliter bestaat uit ijs.

De klager voegt nog toe dat een warme drank doorgaans minder kost dan een koude drank, ook al bevat die meer koffie door de afwezigheid van ijs.  Pincus laat weten iedereen te vertegenwoordigen die in de laatste 10 jaar een koude drank heeft gekocht bij Starbucks. De schadeclaim is dan ook navenant.

Een 'Venti' bevat meer dan 40 procent ijs volgens de klager.
Pinterest Een 'Venti' bevat meer dan 40 procent ijs volgens de klager.

"Ijs is essentieel in 'ijskoude' drank"

Een woordvoerder van Starbucks liet aan The Huffington Post weten dat Starbucks-klanten begrijpen dat "ijs een essentiële component is van elke 'ijskoude' drank. Hij voegt toe dat het bedrijf elk drankje opnieuw maakt als de klant niet tevreden is.

Of Pincus gelijk krijgt, valt nog af te wachten.