Tesla-politiewagen moet achtervolging staken door lege batterij

Illustratiefoto.
Shutterstock Illustratiefoto.
Van een slechte timing gesproken. Een Tesla van de politie van Fremont in Californië moest vrijdag in volle achtervolging het target laten gaan, omdat de batterij van de wagen bijna leeg was. Het departement blijft wel helemaal achter het lopende pilootproject met de elektrisch aangedreven Tesla’s staan.

De politie van Fremont in de San Francisco Bay Area zat een verdachte achterna die gezocht werd voor een misdaad in Santa Clara in de staat Californië. Beide auto’s haalden snelheden van meer dan 190 km/uur, toen de agent achter het stuur over de radio meedeelde dat zijn Tesla nog maar energie had voor 9 kilometer. Hij vroeg of iemand van de collega’s achter hem konden overnemen, want zelf zou hij de rol moeten lossen.

De Tesla Model S 85 uit 2014 was blijkbaar niet volledig opgeladen. “Dat gebeurt soms, vooral als een agent terugkeert naar kantoor om een verslag te maken en dan niet meer opnieuw de straat opgaat”, verklaarde woordvoerster Geneva Bosques aan CNN. “De algemene richtlijn is dat de batterij van de auto bij het begin van de shift minstens halfvol moet zijn, en dat was het geval.”

Andere politiewagens bleven de verdachte nog even achtervolgen, maar stopten na ruim acht minuten omdat het te gevaarlijk werd. De van in Fremont achternagezeten auto werd niet veel later - achtergelaten en gecrasht in de berm - teruggevonden in San Jose, de plaats waar de Tesla elektriciteit moest gaan bijtanken om terug in de thuisbasis van Fremont te geraken.




79 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Matt Casters

    De politie ginder heeft dit verhaal de dag zelf nog ontkracht en ontkend maar laat dit vooral jullie pret niet bederven

  • Hendrik Patyn

    Mr Dupercyn, waarom zijn er dan Tesla eigenaars die jaarlijks op onderhoud gaan en daar rap 3 á 400€ voor betalen, zie TMC??? Mijn echtgenote rijdt met een zware SUV en deze kost gemiddeld rond de 200€ aan onderhoud om de 2 jaar. Ik rij met een v8 op lpg, kost mij 150€ aan onderhoud per jaar, 440pk, 160€ taks, 310€ verzekering, 100% aftrekbaar, kan 7 ton trekken, een zee van ruimte, superveilig en robust, doet u beter?

  • Hendrik Patyn

    Mr Dupercyn, waarom zijn er dan Tesla eigenaars die jaarlijks op onderhoud gaan en daar rap 3 á 400€ voor betalen, zie TMC??? Mijn echtgenote rijdt met een zware SUV en deze kost gemiddeld rond de 200€ aan onderhoud om de 2 jaar. Ik rij met een v8 op lpg, kost mij 150€ aan onderhoud per jaar, 440pk, 160€ taks, 310€ verzekering, 100% aftrekbaar, kan 7 ton trekken, een zee van ruimte, superveilig en robust, doet u beter?

  • marc van de poel

    Da's toch geen probleem : rap-rap ergens de stekker insteken en na 10-12 uurkes de achtervolging verderzetten.

  • guy vermeulen

    Als mijn tank leeg is sta ik ook stil !Veel jaloezie omdat de meesten geen geld hebben voor een Tesla .