Serveerster verpest vaderdagdiner door kok te vragen op burger te spugen

Thinkstock
Een man uit New York hield gisteren een vervelende nasmaak over aan een vaderdagetentje nadat hij op de rekening iets opmerkelijks had gespot. Tussen de ingrediënten van zijn hamburger had de serveerster een speciaal verzoek aan de kok geplaatst: "spuug er alsjeblieft op". Die actie kostte de vrouw naar verluidt haar baan.

Speciaal voor Vaderdag ging Curtis Mays gisteren met zijn dochter en kleindochter naar het restaurant Bohemian Hall in de wijk Astoria. De avond begon gezellig, vertelt hij aan de lokale nieuwssite ABC7. "De serveerster was heel aardig'', zegt hij. "Ze kwam naar de tafel en vroeg hoe het ging.'' Bij het bestellen ontstond wel wat verwarring, maar volgens Mays leek er niets aan de hand te zijn.

Hij was dan ook verbijsterd toen het gezelschap aan het einde van de avond de rekening onder ogen kreeg. Tussen de verzoeken bij zijn burger - medium gebakken, met kaas en uien - stond een afwijkend ingrediënt: speeksel.

"Ik vroeg de serveerster waarom ze zoiets zou doen'', zegt Mays. "Maar ze kon het niet verklaren. Ze zei dat ze het niet had gedaan.'' Daar geloofde Curtis niets van. De vrouw gaf volgens hem immers wel toe dat ze het bonnetje zelf had uitgeprint. "Dus ik vroeg: 'waarom lieg je?' En toen liep ze weg.''

CeFaan Kim on Twitter

EXCLUSIVE: On a scorching hot summer night, what's better than a cold brew? Pair it with a juicy burger. Cheddar cheese, well done, toast bread, please spit in it too! Don't forget the mayo! Wait... spit?! At 11pm we'll tell you which beer garden and what the manager told us.

Stressvol werk

Volgens de Amerikaan werd de serveerster voor zijn ogen ontslagen. Het drietal kreeg hun geld terug. Mays vindt echter dat dat geen compensatie genoeg is voor spuug op zijn burger. "Ik had hem al op'', zegt hij.

De manager van het restaurant laat weten dat er nooit eerder problemen waren geweest met de serveerster. Volgens hem had ze stressvol werk, maar was dit gedrag onacceptabel.

Het is volgens de baas overigens hoogst onwaarschijnlijk dat er daadwerkelijk iemand op de burger heeft gespuugd. Maar hij begrijpt waarom Mays boos was.




12 reacties

Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie
Door het plaatsten van een reactie, ga je akkoord met de gedragsregels


  • Jurgen Van Den Bergh

    10-15% lees ik hier. Dat is toch al lang geleden denk ik. Ik kan je aanraden om minstens 15% te geven en liefst 20%, dat is de gangbare prijs tegenwoordig.

  • Elke De Vos

    Het is niet omdat de serveerster dit vraagt aan een kok dat die het dan ook daadwerkelijk doét he. Als ze écht wou dat het gebeurde had ze het stiekem zelf wel gedaan. Dit lijkt me meer het uiten van frustratie; die vent zal tijdens de bestelling niet al te vriendelijk geweest zijn toen de verwarring plaatsvond. Niet dat ze daarom niet in fout is natuurlijk. Ontslag lijkt me wel op zijn plaats in dit geval maar dat is aan de baas om uit te maken.

  • guido vermeyen

    ach ja was het niet de bedoeling die "burger" iets meer smaak of smeuerig te maken, tevreden klanten moet men soigneren niet ?

  • jintha peeters

    de kok ook ontslagen als hij dit deed

  • Ludo Wouters

    Wanneer de klant kiest om geen 15% foot te betalen, krijgt hij bij zijn volgend bezoek zeker wat spuug op zijn eten. Voor Europeanen is dat fooi systeem absurd en vaak vergeten we dat in de US het in feite loon is.