Nepbatterij voor smartphone ontploft als man erin bijt

Dit is het moment waarop een 'nepbatterij' voor een smartphone ontploft in het gezicht van een potentiële klant die de onzalige gedachte had er eens in te bijten om te controleren of het een 'echte' batterij was.

De klant van een Chinese elektronicawinkel vroeg of hij een gebruikte batterij even mocht inspecteren. Zijn inspectie bestond erin op de batterij te bijten, wat hij wellicht niet meer zal doen. De batterij vatte vuur.

Lithiumbatterijen van bepaalde smartphones mogen niet door de gebruiker verwijderd worden maar moeten door een technicus gemanipuleerd worden. 

Verkopers van tweedehandstelefoons halen er soms de originele batterij uit om die te vervangen door een goedkoper exemplaar. Dat je dat zou kunnen controleren door op de dubieuze batterij te bijten, is niet alleen nonsens maar ook gevaarlijk.

Niemand raakte gewond, zo melden lokale media. Het blijft een raadsel waarom de batterij is ontploft.

AsiaWire



2 reacties

Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie
Door het plaatsten van een reactie, ga je akkoord met de gedragsregels


  • johanneke li

    volgens mij maakt het niet uit of het een originele dan wel een nagemaakte batterij is; erop bijten is geen goed idee, door speeksel kan je kortsluiting veroorzaken met dit dus als gevolg!

  • Peter Buyck

    Tja, het gaat om een gerenoveerde smartphone en dan mag je toch blij zijn dat de verkoper de moeite doet om te zorgen voor een nieuwe batterij. Helaas is origineel soms het equivalent, zo niet duurder dan de waarde van de smartphone zelf...