KFC China heeft een nieuwe betaalmethode: gewoon glimlachen

afp
Een filiaal van Kentucky Fried Chicken (KFC) in de oostelijke Chinese stad Hangzhou heeft een nieuwe betaalmethode. Wat je nodig hebt? Een stralende glimlach.

De betaalmethode is momenteel mogelijk in het nieuwe filiaal van de fastfoodketen in Hangzhou. KPRO is een onderdeel van KFC en is een nieuw soort restaurant dat klanten wil laten genieten van gezond en vers eten.

Klanten van het KPRO restaurant kunnen nu 'Smile to Pay' gebruiken, een gezichtsherkenningssysteem waarbij je moet glimlachen naar een scherm om de rekening te betalen. Daarnaast moet je ook jouw telefoonnummer ingeven, dit om misbruik te voorkomen.

Wil je liever niet gefotografeerd worden, dan kan je nog altijd betalen met jouw telefoon door de QR-code te scannen.

afp

Jongere generatie

Via deze weg hoopt de keten een jongere generatie aan te trekken. Dat zegt ook Joey Wat, de verantwoordelijke van Yum! Brands China, waaronder de KPRO van KFC vallen.

"We richten ons op jonge en technisch aangelegde klanten die nieuwe smaken en innovaties willen omarmen."

Yum! Brands is een onderneming dat zich vooral richt op fastfood. Het is de eigenaar van merken zoals KFC, Pizza Hut en Taco Bell. Het is dus een grote concurrent van de McDonald's Corporation.

afp