Jonge vrouw sterft nadat smartphone ontploft terwijl ze belt met familielid

Pexels
In een tragisch ongeluk liet een 18-jarige vrouw in India het leven nadat haar smartphone in haar hand ontplofte. Ze hing op dat moment aan de lijn met een familielid en had het toestel tegelijkertijd ingeplugd met een laadkabel.

Uma Oram had net geluncht toen ze besloot iemand uit haar familie op te bellen om bij te kletsen. Omdat de batterij van haar smartphone bijna leeg was, plugde ze het toestel eveneens in het stopcontact. Tijdens het gesprek, liep het fout. De smartphone ontplofte plots met een hels geluid, waardoor Oram brandwonden opliep op haar borst, hand en been. Ze werd meteen naar het ziekenhuis gevoerd, maar daar werd ze dood verklaard.

Haar broer zag het incident gebeuren. “De batterij ontplofte plotseling. Voor we wisten wat er precies gebeurd was, was Uma al bewusteloos,” zei Durga. Het ging om een Nokia-toestel, vertelt hij, hoewel niet duidelijk is welk model. Volgens de familie betreft het een toestel dat vorig jaar werd aangekocht, hoewel enkele Indiase nieuwsbronnen op basis van foto’s menen dat het de Nokia 5233 gaat, die werd gelanceerd in 2010.

De familie van Oram eist nu een vergoeding van Nokia. Een politieonderzoek werd geopend om te bepalen wat de precieze doodsoorzaak is. 




1 reactie

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Mike Vanderkerken

    Spijtig voorval, ik heb een goede raad, gebruik enkel laders van het merk zelf, goedkope laders zijn meestal niet van goede kwaliteit en kunnen problemen veroorzaken.