Ga naar de mobiele website
^ Top

Hond sticht brand in huis

Het beestje knabbelde op een aansteker en stakt zo een stapel papier in brand.
Thinkstock Het beestje knabbelde op een aansteker en stakt zo een stapel papier in brand.

Een hond heeft een brand veroorzaakt in een huis in Nuland. De viervoeter kauwde op een aansteker waarna een stapeltje kranten vuur vatte. De kleine brand heeft vooral rookschade aangericht.

De hond was zwartgeblakerd maar niet gewond. De bewoonster van het huis in Nederland had alleen wat rook ingeademd en hoefde niet naar het ziekenhuis.

Omdat de brand geen ernstige gevolgen had, vonden brandweermannen het geoorloofd grapjes te maken. "De hond zal wel Fikkie heten", zei de brandweercommandant.



Meld een bug