Spotje zet Denen aan om zich voort te planten op vakantie

"Doe het voor Denemarken!" Dit is het thema van een pikante reclamespot van een Deense touroperator waarmee ze een halt willen toeroepen aan de dalende geboortecijfers in het Scandinavische land. Volgens het spotje worden tien procent van alle Denen verwekt op vakantie in den vreemde. Een meer dan goede reden om op reis te gaan, luidt het.

Door de dagdagelijkse rompslomp staat bij vele Denen het gevoel voor romantiek - en de desgevallende prettige geslachtelijke gevolgen - op een erg laag pitje. Een reis naar het buitenland kan daar volgens de touroperator verandering in brengen. Een sekstherapeute zet die stelling kracht bij in het reclamefilmpje. Meer nog, tien procent van de Deense bevolking zou tijdens een vakantie in het buitenland verwekt zijn.

Drie jaar gratis luiers
Spies Travel doet er nog een schepje bovenop. Koppels die kunnen bewijzen dat ze tijdens hun vakantie voor nakomelingen hebben gezorgd, krijgen drie jaar gratis luiers voor hun nieuwe spruit. Het spotje geeft de deelnemers moed door het te wijzen op de Olympische gedachte dat deelnemen belangrijker is dan winnen.