Man betaalt onbedoeld 60.000 euro voor IPA-biertje: “Lekker, maar niet zo lekker"

Foto ter illustratie
Thinkstock Foto ter illustratie
De bierprijzen zijn er normaal al niet om over naar huis te schrijven, maar dit keer had een Australiër in het Engelse Manchester daadwerkelijk iets om over te klagen. Cricket-verslaggever Peter Lalor betaalde in het superluxe Malmaison Hotel maar liefst 55.000 pond (ruim 60.000 euro) voor een biertje, een Deuchars IPA.

Het immens hoge bedrag was te wijten aan een foutje van het hotel waar hij ‘s avonds nog een glaasje voor het slapengaan nuttigde. “Toen ik betaalde, had ik mijn bril niet op en er was een probleem met de machine, dus moest ik mijn gegevens twee keer invoeren”, vertelt Lalor aan het Britse dagblad The Guardian. 

De volgende dag werd hij gewekt door een alarmerend telefoontje van zijn vrouw. “Het lijkt erop dat ik het duurste bier in de geschiedenis heb besteld. Hij was lekker, maar niet zo lekker”, zegt Lalor. De manager van het hotel erkende meteen de fout en zei zijn best te doen om het geld terug te storten.

Duurste bier ooit

De journalist deelde de blunder met zijn volgers op Twitter en schreef: “Zie je dit bier? Dat is het duurste bier in de geschiedenis. Het is een goed biertje. De originele versie ervan won een hoop prijzen, waaronder het Supreme Champion Beer of Britain, maar als je vindt dat geen enkel bier 100.000 Australische dollars waard is, ben ik geneigd het met je eens te zijn.”

Hoewel de Australiër inmiddels tevreden is over de afloop van het incident, uitte hij zich behoorlijk negatief over het hotelpersoneel. “Ik wilde een biertje bestellen dat een beetje Brits was. De barman had geen idee. Hij zei dat hij slechts zes diensten in het hotel had gewerkt. Hij vertelde dat hij de senior barbediende zou halen. Die stelde Heineken voor, dus ik wist dat ze geen idee had waar ze het over had.”

Kritiek

Volgens Lalor begon de vrouw later te giechelen toen ze merkte dat ze een foutje had gemaakt en er een monsterbedrag van de journalist zijn rekening was verdwenen. “Ze sloeg haar hand voor de mond, begon te lachen en weigerde me te vertellen wat er mis was, alleen dat er een fout was gemaakt en dat ze het zou oplossen. Dat eiste ik ook.” 

Lalor, die inmiddels een deel van het geld terug heeft, vindt het vreemd dat er überhaupt zoveel geld in een klap van zijn rekening kon verdwijnen. “Het is echt verbijsterend dat zowel Visa als onze bank een dergelijke transactie zonder enige twijfel door laten gaan.“




3 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Ger Van den broeck

    ik heb niet eens zoveel op mijn rekening staan

  • Alfons LABIE

    Net om zulke mistoestanden betaal ik met cash. Heb wel gemerkt dat er (vooral in NL) plaatsen zijn waar men geen cash aanvaard, daar koop ik dan niks. En een kredietkaart voor een biertje is al even absurd als deze ochtend bij de bakker waar de klant voor me een enkel brood van 2,2€ met bankkaart betaalde

  • piet devlieger

    Het is mij ooit eens overkomen dat een kredietkaartfirma teveel van mijn rekening afhield - tweemaal hetzelfde bedrag afgeboekt. Toen heb ik mijn kaart opgezegd en nu hebben mijn echtgenote en ik beiden een Visakaart waarbij we de rekening krijgen en die per overschrijving betalen. Die enige bank bij wie dit ging was de toenmalige CityBank, nu BeoBank. Als er een vergissing is moeten ze die rechtzetten vooraleer ik betaal.