Klant zonder mondmasker wil berispende supermarktmedewerker te kijk zetten op sociale media, het draait helemaal anders uit

rv
Een gefilmde discussie over het dragen van mondmaskers in een Amerikaanse supermarkt draait voor de filmer helemaal anders uit dan voorzien. De filmende klant zonder mondkapje wou een supermarktmedewerker die hem daarover aansprak, te kijk zetten op sociale media. Niet hij, maar de medewerker krijgt volop lof.
Je cookie instellingen zorgen ervoor dat deze inhoud niet getoond wordt.
Pas je cookie instellingen hier aan.

Het voorval in een filiaal van Costco (na Walmart de grootste supermarktketen in de VS, red.) in de stad Arvada (Colorado) dateert al van midden deze maand en belandde vorige week op Twitter.

Een klant in de wachtrij voor de kassa begint medewerker Tison te filmen en dreigt ermee de beelden te verspreiden op zijn Instagrampagina “die meer dan 3.000 volgers telt, vooral mensen uit de buurt.” Tison op zijn beurt is helemaal niet onder de indruk. “Hallo iedereen, ik werk voor Costco en vraag deze klant om een mondmasker te dragen omdat dit de veiligheidsrichtlijn van ons bedrijf is, dus draag een mondkapje of...”, waarop hij onderbroken wordt. “En ik doe het niet, omdat ik ben ontwaakt in een vrij land”, repliceert de filmer.

De supermarktmedewerker neemt hierop de volle winkelkar af. “Mijnheer, nog een fijne dag, maar u bent niet langer welkom in ons warenhuis. U zal moeten vertrekken. Bedankt!”, zegt Tison terwijl hij met de winkelkar wegwandelt en de scheldwoorden van de filmer negeert. “Daar gaat hij met al mijn spullen, ik ben geen f*cking schaap”, sluit de filmer af.

De video belandde op Instagram, maar verdween na enige tijd. Een andere twitteraar deelde de beelden alsnog op de berichtjessite waar ze meteen viraal gingen. Mensen prijzen ‘Tison’ voor zijn vriendelijke, maar kordate aanpak. Hij verdient loonopslag, vinden velen. 

De medewerker zelf, reageerde ‘s anderendaags. Hij deed dit enkel om andere klanten en medewerkers te beschermen en dankt iedereen voor de steun. Costco voerde de mondmaskermaatregel in op 4 mei. Het aantal coronabesmettingen in Colorado is de grens van 24.000 gepasseerd. Vooral grote steden Denver en Colorado Springs zijn getroffen. Het aantal ziekenhuisopnames heeft de kaap van 4.000 gerond. Toe nu zijn ruim 1.300 corona-overlijdens gerapporteerd.




24 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.


  • Franky De Langhe

    @ Sanne Vermeulen: de winkelmedewerker dient het beleid van de winkel te volgen. Van de klant wordt hetzelfde verwacht. Of het nut heeft of niet is hier zelfs niet van tel. Als je het beleid van de winkel afkeurt ga je ergens anders winkelen.

  • Jurgen Meurs

    Als de man het zijn vrijheid vindt om geen mondmasker te dragen dan is het toch ook maar juist dat het de winkelketen zijn vrijheid is om zijn klandizie te weigeren indien hij zich niet aan de regels houdt. Mondmaskers zijn wel degelijk een goede bescherming en er is geen enkel serieus viroloog die het tegendeel beweert. De mensen vergeten enkel het belangrijkste onderdeel, het dient ter bescherming van de mensen rondom je, niet voor de drager.

  • rudy jorissen

    sanne vermeulen het zijn de regels van die winkel, het staat er niet bij of helpen. men moet zich gewoon aan de regels houden, ik doe hier ook geen mondmasker op, maar als het verplicht word kan je niet anders, de virologen zeggen zelf dat het geen nut heeft, maar iedere openbaar gebouw maakt zen eigen regels

  • Wim De Cuyper

    Als de regels zijn dat je een mondmasker moet dragen moet je het dragen. Met je auto rijd je toch ook niet door het rood licht omdat het een vrij land is. Heel juiste reactie van de winkelbediende en hopelijk verplichten ze het hier ook snel.

  • Sanne Vermeulen

    Serieus of wat? Die medewerker pakt die man zijn winkelkar af en zet hem eruit omdat hij godbetert geen mondmasker draagt? Ten eerste, mondmaskers zijn NIET het gouden redmiddel dat iedereen ervan maakt en heeft weinig nut. Die reactie is er ver over en hadden ze op een andere manier ook kunnen oplossen