Geniale marketingtruc van Seth (11) leidt tot politiebezoek

Seth Parker (11) aan zijn drankenstandje.
Facebook Brigham City Police Department Seth Parker (11) aan zijn drankenstandje.
De elfjarige Seth Parker uit Utah heeft de politie op zijn dak gekregen voor wat een geniale marketingtruc blijkt.

Het drankenstandje dat de jonge Amerikaan voor zijn huis in Brigham City bestiert, heeft veel bekijks. Niet moeilijk: op zijn zelfgemaakt reclamebord staat in koeien van letters ‘Ice Cold Beer’ geschreven. Een minderjarige die op straat alcohol verkoopt, dat kan toch niet? Het leidde dinsdag tot een oproep naar de politie, die even later poolshoogte kwam nemen.

De agenten stelden meteen vast dat er niets aan de hand was. Wie goed kijkt ziet dat boven ‘beer’ het woord ‘root’ staat geschreven. ‘Root beer’ is een zoethoudende én vooral alcoholvrije frisdrank. Agenten konden wel lachen om zijn inventieve reclame en deelden enkele foto’s op hun facebookpagina.

Als het van Seth afhangt, gaat hij nog de hele zomervakantie door met zijn bijverdienste. Volgens mama Alexis verkoopt haar zoon in deze zomerse dagen zo’n zestig flesjes per dag.




3 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Vic Smeets

    Juist Jozef....daar heeft deze Amerikaanse jongen het idee gejat.......

  • pol van de velde

    Als je dat als knaap van 13-14 jaar hier doet in het schoolverlof heb je financiën, BTW, RSZ en een proces wegens leurhandel zonder vergunning aan je broek. Uitspraak: 2 maand gevangenis voorwaardelijk en 3000 euro boete voor de ouders. Ondernemingszin wordt hier in Vlaanderen niet getolereerd.

  • jozef van riel

    Zo uitzonderlijk en geniaal is het nu ook weer niet. Hier in Antwerpen maakt een bar reclame met in koeien van letters 'FREE BEER'. Maar dichterbij lees je onder de 'FREE' Wi-fi en boven de 'BEER' cold.