Handige Harry steekt zichzelf dood tijdens het koken

Michael Downing (32) uit Indiana had het zondag allemaal netjes geregeld. Vermits zijn vriendin moest gaan werken, ging hij koken voor zijn twee zonen. Dat plan is de man evenwel fataal geworden.

Hand verbrand
Michael verbrandde zich aan een hete pan. Hij trok zijn hand bruusk weg van het fornuis, maar was uit het oog verloren dat hij een mes vast had. De man stak zichzelf in de borst met het scherpe steakmes.

Bij bewustzijn
Michael Dowing kon nog zelf de hulpdiensten bellen. Zijn tienjarige zoon volgde via de telefoon nauwgezet de instructies van de persoon in de hulpcentrale. Downing was nog bij bewustzijn toen de ambulance arriveerde. Hij overleed evenwel in de afdeling intensieve zorgen.

Zeven centimeter diep
Het mes had het hart van Michael doorboord. Volgens de dokter stak het zeven centimeter diep in de biorst van het slachtoffer. Er is nog werk aan de winkel voor SOS Piet. (eb)