Deze Amazonfail bewijst dat je altijd de kleine lettertjes moet lezen

Amazon
Internetshopping maakt ons leven een stuk gemakkelijker, zeker met de feestdagen. Je kan er de meest uiteenlopende cadeaus aanschaffen zonder uit je zetel te komen. Maar er zijn ook valkuilen, zoals deze ouder ontdekte.

Een kussen in de vorm van een schattige dinosaurus, aangeboden op Amazon. Het leek een Imgurgebruiker het perfecte cadeau voor zijn kinderen. Zonder al te veel twijfelen verwees hij het object naar het winkelmandje en rekende af. 

Nu zou hij lang niet de eerste persoon zijn die iets anders toegestuurd krijgt dan beloofd werd, maar in dit geval is het zijn eigen fout. Had hij de productomschrijving grondig gelezen, had hij geweten dat het dinokussen niet helemaal is wat het lijkt. De kussensloop heeft immers een doodnormale vorm, en het hele tafereel - inclusief slapend kind - staat gewoon op de stof gedrukt. 

Wie zelf zo'n vreemde kussensloop wil kopen - misschien heb jij geen veeleisende kinderen - heeft pech: het item is intussen niet meer beschikbaar in de internetwinkel.

Imgur



12 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • johan vermeire

    Gewoon terug sturen , dat is gratis bij Amazon. Ik koop al Jaren online en heb nog bijna nooit problemen gehad.

  • Saskia van Benthem

    Wie verplicht u iets te kopen ?

  • willempie vanduin

    Als ik de niet werkende ,niet verstuurde zaken moet samentellen kon ik gemakkelijk in een lokale shop gekocht hebben,alleen in Belgie vind je bijna niets,wil je het item hebben ben je verplicht in het buitenland te kopen.En dan praat ik nog niet van de particuliere verkoop sites waar je helemaal geen verhaal hebt .Oplichting op grote schaal.

  • Clement Asselman

    @Patrick Weyers: waar vind je die? Op 10 Nederlandstalige websites zijn er 7 tot 8 Nederlandse. Belgische bedrijven lopen op dit gebied schromelijk achterop. En dan hebben we het nog niet over de prijzen. Net zoals offertes vragen via de e-mail. Ofwel verwijzen ze naar hun website - zodat je het zelf mag uitrekenen! - ofwel krijg je een gedeeltelijk antwoord, en het vaakst krijg je helemaal geen antwoord! Het is geen wonder dat de meeste internetbusiness met buitenlandse bedrijven gebeurt!

  • Dietger Timmers

    Dat is toch zijn eigen fout. Je eerst alles lezen voor alleer je iets in de mand gooit. Ik koop verschillende dingen op het internet maar lees het altijd goed. En ik vergelijk. Mensen hebben tegenwoordig geen geduld meer...