30-jarige vrouw verliest vingers nadat ze staaf dynamiet aanziet voor kaars

ThinkStock
Een vrouw uit Connecticut verloor enkele vingers nadat ze donderdagnacht per ongeluk een staaf dynamiet aanstak. De vrouw was op zoek naar een kaars om haar huis tijdens een elektriciteitspanne te verlichten, maar gebruikte per ongeluk het explosief. De vrouw en haar gezin wisten niet dat er explosieven in hun huis verborgen lagen.  

In de Amerikaanse staat Connecticut liep een 30-jarige moeder hevige brandwonden op nadat ze een staaf dynamiet in brand stak. Een hevige onweersbui veroorzaakte er donderdagnacht een elektriciteitspanne. De vrouw ging in de kelder op zoek naar kaarsen om het huis te verlichten. 

"Verschrikkelijke knal"

Het jonge gezin woonde nog maar enkele maanden in de woning. Daar had de vorige bewoonster een doos met kaarsen laten staan, of dat dachten ze toch. De vrouw stak een van de kaarsen aan, maar ontdekte toen op een tragische manier dat ze een explosief in haar handen had. De staaf ontplofte meteen en veroorzaakte volgens de buren een “verschrikkelijke knal”.

Volgens de brandweer liep de vrouw zware brandwonden op in haar gezicht en verloor ze enkele vingers. Ze werd meteen naar het plaatselijke ziekenhuis gebracht.

De man en twee jonge kinderen van de vrouw waren ook in het huis aanwezig op het moment van de explosie. Zij liepen geen verwondingen op. Het jonge gezin kwam net terug van vakantie.

Hoewel het illegaal is om dynamiet of vuurwerk in Connecticut te bezitten, zal het gezin niet vervolgd worden. Ze wisten voor het ongeval zelf niet dat ze in het bezit waren van explosieven. 




2 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • ANN LIMBOS

    Dynamiet in huis ? Daar moet ge natuurlijk Amerikaan voor zijn.

  • chantal browaeys

    ik weet wat een kaars is ….. hoe dom kunt ge zijn