"Een ongewoon ongeluk": Tesla vat plots vuur

De wagen vatte plots vuur
Twitter De wagen vatte plots vuur
De Tesla van de Britse tv-regisseur Michael Morris barstte zaterdag zonder enige aanleiding in vlammen uit. Bij het ongeval vielen geen gewonden. Volgens Telsa gaat het om “een buitengewoon voorval”.

Het was even schrikken voor de regisseur van de serie 13 Reasons Why, Michael Morris, wanneer zijn Tesla-auto zaterdag vuur vatte. De vlammen ontstonden uit het niets en konden door brandweermannen snel geblust worden.

Bij het vreemde ongeval raakte niemand gewond. Tesla doet momenteel een onderzoek naar "het buitengewoon ongewoon voorval”. Volgens Tesla zouden elektrische voertuigen minder snel brand mogen vatten dan auto’s op normale brandstof.

Automatische piloot

De West Wing-actrice McCormack en echtgenote van Michael Morris was erg geschrokken toen ze het nieuws vernam. "Godzijdank zaten mijn drie kleine meisjes niet in de auto”, schreef ze op Twitter. McCormack tweette later dat de auto "geen Tesla was met een automatische piloot, het was een normale Tesla”.

Een woordvoerder van Tesla vertelde aan ABC News: "We bieden onze steun aan lokale autoriteiten en zijn blij dat onze klant veilig is. Dit is een ongewone gebeurtenis en we onderzoeken het incident om uit te zoeken wat er is gebeurd.”




27 reacties

Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie
Door het plaatsten van een reactie, ga je akkoord met de gedragsregels


  • Geert Vaelen

    De kleinste kortsluiting of overbelasting van een elektronisch component kan al vuur geven. Zo heb ik ook al plots een rookpluim uit een TFT monitor zien komen terwijl ie enkele seconden daarvoor nog perfect beeld gaf.

  • Hendrik Patyn

    Misschien een domme vraag, moogt ge dit blussen met uwen gewone brandblusser? Of bestaat de kans dat uw jaar komt recht te staan?

  • jan arnouts

    laats ons allen elektrisch rijden. zo wordt CO2 op een andere manier gevormd

  • roland arents

    Heb het ook meegemaakt met een gewone diesel in de jaren 90. De startmotor blijven draaien door fout in relais. Oververhitting en brand. Ik heb die gelukkig zelf kunnen blussen. En nu gaan we nog meer met hoge stroomsterktes om, dus het gevaar is wel toegenomen !

  • Peter Buyck

    Inderdaad veel 'buitengewone ongevallen' met Tesla. Een leiding van bvb remvloeistof te dicht tégen een warm element? Vergeet niet dat straatstenen ook gloeiend heet kunnen zijn (en geen ventilatie na autorit...). Blijkbaar doen de Europese autobouwers het een stuk beter...