Illustratiebeeld.
Volledig scherm
Illustratiebeeld. © BELGA

Wallonië krijgt er dit jaar bijna 200 flitspalen en trajectcontroles bij

De Waalse overheid is nog dit jaar van plan om 167 extra flitspalen, maar ook een aantal trajectcontroles te installeren. De nieuwe flitspalen komen vooral op drukke invalswegen van steden en gemeenten en op transitwegen richting de autosnelweg. Dat schrijven de kranten van Sudpresse vandaag.

9 reacties

  • jos robben

    3 jaar geleden
    Wallonië zoekt een oplossing voor de nijpende geldnood. De door Vlaanderen reeds jaren geleden bewust georganiseerde ordinaire geldklopperij onder het mom van verkeersveiligheid heeft hun duidelijk op ideeën gebracht
  • philippe vander haeghen

    3 jaar geleden
    Sinds een paar jaar staan er hier een tiental. Eén camera beschikbaar waarvan iedereen binnen de 5 minuten weet in welke paal die zit. Voor de rest blijft het Francorchamps...
  • Marc Baeyens

    3 jaar geleden
    Daar lopen ze weeral een decennium achterop.
  • William Van den Berghe

    3 jaar geleden
    Big Brother komt er ook naar Wallonië . Ook daar is het gedaan met zorgeloos rondtoeren. Als ze ons maar geld kunnen afhandig maken.
  • karel vandamme

    3 jaar geleden
    en zullen deze, zoals in Vlaanderen, ook zonder camera's geïnstalleerd worden?
  1. 193 slachtoffers per maand: steeds meer verkrachtingen gemeld door steeds jongere slachtoffers
    Play
    16

    193 slachtof­fers per maand: steeds meer verkrach­tin­gen gemeld door steeds jongere slachtof­fers

    Het afgelopen jaar heeft een recordaantal slachtoffers van seksueel geweld zich gemeld. Dat blijkt uit de meest recente cijfers van de Zorgcentra na Seksueel Geweld die Het Laatste Nieuws kon inkijken. Het gaat om maar liefst 193 slachtoffers per maand. Opvallend ook: de slachtoffers worden steeds jonger. Al meer dan een op de drie mensen die zich melden, is minderjarig. “Dit is zorgwekkend.”
  2. Motorrijders kunnen niet geflitst worden bij meeste trajectcontroles

    Motorrij­ders kunnen niet geflitst worden bij meeste trajectcon­tro­les

    Motorrijders worden haast nooit geflitst bij trajectcontroles blijkt uit onderzoek. Bij trajectcontroles wordt er gewerkt met nummerplaatherkenning, maar dan wel enkel herkenning van de voorste nummerplaat. Omdat motors meestal enkel achteraan een nummerplaat hebben, ontspringen ze de dans. Het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) en het kabinet van federaal minister Annelies Verlinden van Binnenlandse Zaken bevestigden dit aan de VRT.