Photonews / Pieter-Jan Vanstockstraeten
Volledig scherm
PREMIUM
© Photonews / Pieter-Jan Vanstockstraeten

Waarom willen supermarktketens zo graag milieuvriendelijk zijn? Retailprofessor legt uit

Het lijkt wel of warenhuisketens elkaar de loef proberen af te steken met hun milieuvriendelijke initiatieven. Alleen al deze week lanceerde Colruyt de Eco-Score, terwijl Delhaize de plastic deksels op yoghurtpotjes per direct afschafte. Gaat het hier werkelijk om oprechte bezorgdheid voor het milieu? “De supermarkten ménen het”, zegt professor Gino Van Ossel stellig, “maar helemaal gespeend van eigenbelang zijn deze acties nu ook weer niet. Het gaat hier niet om vzw’s.”

5 reacties

  • Guido Quinten

    3 maanden geleden
    Het is allemaal om de klanten voor de gek te houden . Trap er aub niet in .
  • Hugo Hechtermans

    3 maanden geleden
    Klimaat of milieu kan hen geen barst schelen. Het is gewoon enerzijds marketing en anderzijds om, door de overheid opgelegde, maatregelen te voorkomen. De vlucht vooruit nemen, noemt men dat. Zo kunnen ze de meerprijs dus nog aan de klant doorrekenen en zich achter ''het goede doel'' verschuilen.
  • MARC ROTTIERS

    3 maanden geleden
    Warenhuizen moeten dat verkopen wat de klanten willen en dit voor de beste.Wat ze zeker niet moeten doen is politiek correct zijn en opdringen aan hun klanten.Ik heb hier geen boodschap aan en haak af.
  • DANNY WITTEVRONGEL

    3 maanden geleden
    Groen , eco en het milieu betekent kassa kassa
  • kris deka

    3 maanden geleden
    Als klant wil ik minder plastieke verpakkingen,we kunnen nog gemakkelijker minder plastiek gebruiken.Nutella choco weigeren zou dan goed zijn voor het behoud van de regenwouden.