ShutterStock
Volledig scherm
PREMIUM
© ShutterStock

Voorschot voor reis deze zomer betaald, maar wat nu?

Misschien heb je het je ook al afgevraagd: je hebt voor deze zomer een reis geboekt en een voorschot betaald en nu komt de factuur voor de rest van het bedrag. Moet je die rekening betalen? Terwijl het ernaar uitziet dat er dit jaar waarschijnlijk niet meer gereisd zal kunnen worden? De Association of Belgian Travel Organisers (ABTO) heeft een duidelijk antwoord.

20 reacties

  • René Smet

    1 jaar geleden
    Iedereen vind dit normaal : Ik betaal de bakker 5 maand te vroeg ! Na die 5 maand ga ik mijn brood halen , maar de bakker is ziek ( overmacht ) Dan krijg je een voucher die 1 jaar geldig is Maar de eerste 3 maand is de bakker nog ziek . Dus is de voucher maar 9 maand geldig . Europa heeft bepaald dat je het recht hebt op een terugbetaling als je dat wenst . Als Belgie dat wil veranderen moeten ze uit de Europese Unie stappen Of zich aan de richtlijnen houden .
  • MARTIEN SMEKENS

    1 jaar geleden
    Nergens wordt er gesproken wat te doen indien je rechtstreeks gehuurd hebt van een particulier... Wij kunnen niet gaan, want Spanje is op het moment dat wij zouden beginnen te huren, nog steeds in lockdown. Teruggave van de betaalde som is volgens de eigenaar niet aan de orde; hij stelt voor de helft van de totale huursom te gebruiken voor mei 2020 en de andere helft voor 2022... Lijkt mij iets te ver in de toekomst...
  • Patrick Kelchtermans

    1 jaar geleden
    @Pieter Verhulst, wat is dat voor een rare redenering? Als er privématig iets gebeurt waardoor je niet kan vertrekken, dan komt de verzekering tussen. Ik ben blij voor jou dat je zo veel geld hebt dat het niet steekt op een paar 100-den euro's meer of minder, maar dat geldt niet voor iedereen. Wat jij eigenlijk zegt is dat mensen die het niet breed hebben niet op vakantie mogen gaan.
  • fernand vancayseele

    1 jaar geleden
    Deze morgen heb ik een telefoon gekregen en daarna een email met de bevestiging dat onze reis in mei is geanuleerd is maar dat wij onze voucher kunnen gebruiken voor een nieuwe reis of kan ook gebruikt worden Dank U wel voor onze boeking in oktober .Oo k het vervoer van billo is geanuleerd door TUI.Wij zijn zeer tevreden over het service van Tui. Dank Je wel
  • Petrus Dijkzeul

    1 jaar geleden
    Ik had geluk, had een vliegticket aankocht bij TUI en ik hebt deze vliegticket een dag voor mijn vertrek geannuleerd, dus niet de reisorganisator, dit vond plaats in de aanvangs perioden het corona virus, zo ticketprijs minus de kosten van 200 euro dat bedrag blijft staan totdat het weer mogelijk is opnieuw een boeking te doen.