Een uitlaatpijp met rook.
Volledig scherm
Een uitlaatpijp met rook. © thinkstock

Vlaanderen belast vervuilende auto's zwaarder vanaf 2021

Vlaanderen voert de nieuwe Europese uitstoottest WLTP niet in 2020, maar pas in 2021 in. Vanaf dan zullen de autobelastingen voor vervuilende auto's fors stijgen. Dat schrijft De Tijd vandaag.

282 reacties

  • Carel Gruwez

    2 jaar geleden
    Hier worden weer de zwaksten getroffen. De hardwerkende man zal weer in zijn Beugel mogen tasten
  • Kevin Lampo

    2 jaar geleden
    Dan verplichten ze mij om een dikke amerikaanse pickup met en dikke V8 motor te kopen? Aangezien ik mijn aanhangwagen van 3 ton moet kunnen blijven trekken om mijn job te kunnen blijven uitvoeren. Want een ander alternatief is er in Europa niet op de markt...
  • Roger Mortier

    2 jaar geleden
    De burgers worden terug het slachtoffer van de losers NVA,CD&V,OVLD.De poitieke dieven zijn deze die uw toekomst stelen,die uw dromen, uw inkomen afromen,uw pensioen belasten,die steun verlenen aan mensen die niet willen werken en van de sociale voordelen profiteren in Belgislam.Eigen volk wordt terug vernederd.
  • david vervoort

    2 jaar geleden
    Hier duwen ze het volk nu vollebak naar electrishe autos en wa in de winter tis nu als soms te veel als iedereen zen tv op zet laat staan da ze hun auto insteken .............
  • Roger Geens

    2 jaar geleden
    Je kan toch niet voorkomen dat "ze" hun dromen laten werkelijkheid worden .Ik zal nog 1 jaar langer rijden met mijn Golf diesel van 1993 .Het is goedkoop en ieder jaar is de rooktest in orde met de wetgeving .Ik bescherm het klimaat door mijn gas-elektriciteit-en waterverbruik met 900 € te verlagen en dat aan de hand van de voorschotten die met 33% verlaagd werden .
  1. Open Vld wil ten laatste tegen 2028 zero-emissie bedrijfswagens

    Open Vld wil ten laatste tegen 2028 ze­ro-emis­sie bedrijfswa­gens

    Open Vld wil bedrijfswagens liever versneld emissievrij maken dan ze af te schaffen. Dat is één van de voorstellen die de partij doet om de CO2-uitstoot door transport te doen dalen. Vlaams minister van Energie en lijsttrekker voor Limburg, Lydia Peeters: “Vele Vlamingen hebben hun auto nu eenmaal nodig voor het woon-werkverkeer. Als we bedrijfswagens afschaffen, komt er in bijna de helft van de gevallen een ander, meer vervuilend voertuig in de plaats. Daarom kiezen wij voor het behoud van de bedrijfswagen, op voorwaarde dat het tegen ten laatste 2028 om een zero-emissiemodel gaat.”